دبیر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از رفع مشکل قانونی واگذاری کودکان بی سرپرست به عنوان فرزند خوانده به خانواده ها خبر داد و گفت: در گذشته امکان واگذاری کودکان بی سرپرست به خانواده ها وجود نداشت اما با تصویب قانون فرزندخواندگی جدید این مشکل برطرف شد.

سلامت نیوز: دبیر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از رفع مشکل قانونی واگذاری کودکان بی سرپرست به عنوان فرزند خوانده به خانواده ها خبر داد و گفت: در گذشته امکان واگذاری کودکان بی سرپرست به خانواده ها وجود نداشت اما با تصویب قانون فرزندخواندگی جدید این مشکل برطرف شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد نصیری روز شنبه در نشست خبری، درباره مسکن‌دار شدن خانواده‌هایی که 3 معلول به بالا دارند، گفت: این واحدهای مسکونی در قالب مسکن‌های مهر واگذار شده است و ما در خصوص سهم آورده‌ای که خانواده‌های 3 معلول به بالا برای مسکن مهر دارند مشکلی نداریم، در حال حاضر بخشی از مسکن مهر آماده برای تحویل نیست.

به گفته وی ، سازمان بهزیستی از نظر پرسنلی و منابع آمادگی گسترش را ندارد و اگر کمک خیرین امروز قطع شود، با ۳ برابر بودجه نیز بهزیستی نمی‌تواند اداره شود.

دبیر مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر 23 هزار فرزند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: از این تعداد 13 هزار نفر در راستای طرح امداد بگیر هستند در این طرح فرزندان توسط عمه و عمو نگهداری می‌شوند و ماهیانه مبلغی برای نگهداری آنها به حساب خانواده‌ها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: 10 هزار نفر در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شود که از این تعداد شاید 15 درصد بچه‌هایی هستند که هیچ سرپرستی ندارند و به سرعت به عنوان فرزند خواندگی انتخاب می‌شوند.

نصیری اظهار داشت: در حال حاضر با مشکلی مواجه هستیم که خانواده‌هایی که درخواست فرزند خواندگی دارند، فرزندان دختر و زیر دو سال را می‌خواهند ولی بخشی از فرزندانی که پیش ما هستند، 7 تا 8 سال دارند.

به گفته وی ، بهترین محیط برای فرزندان بی‌سرست و بدسرپرست خانواده است، سازمان بهزیستی از نظر پرسنلی و منابع آمادگی گسترش را ندارد و اگر کمک خیرین امروز قطع شود، با 3 برابر بودجه نیز بهزیستی نمی‌تواند اداره شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha