یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 114932

یک جامعه شناس با اشاره به آسیبهایی که زنان را پس از طلاق تهدید می کند گفت: پدیده طلاق از جمله پدیده های است که در سال های اخیر به رغم افزایش چشمگیر آن هنوز به صورت ویژه مورد بررسی قرار نگرفته است. این در حالی است که تشکیل کلینیک های طلاق و بررسی مشکلات زوج ها پس از این پدیده ضروری به نظر می رسد.

ضرورت راه‌اندازی کلینیکهای طلاق

سلامت نیوز:یک جامعه شناس با اشاره به آسیبهایی که زنان را پس از طلاق تهدید می کند گفت: پدیده طلاق از جمله پدیده های است که در سال های اخیر به رغم افزایش چشمگیر آن هنوز به صورت ویژه مورد بررسی قرار نگرفته است. این در حالی است که تشکیل کلینیک های طلاق و بررسی مشکلات زوج ها پس از این پدیده ضروری به نظر می رسد.


غلامرضا علیزاده در گفتگو با مهر درباره آسیب های پس از طلاق زوج ها گفت: پدیده طلاق آثار دوگانه ای بین زوج ها بویژه در میان زنان دارد چراکه آسیب پذیری زنان بیش از مردان است. تنش های زماندار که در نهایت منجر به طلاق می شود باعث ایجاد مشکلات روحی و جسمی به ویژه افسردگی در میان زنان شده است. ضمن اینکه زنان پس از جدایی، ترس از آینده و اعتماد دوباره به مرد دیگر را به همراه دارد.

علیزاده افزود: یکی دیگر از آسیب های پس از طلاق برچسب زدن به این قشر از زنان است، به گونه ای که حتی پدر و مادر فرزند خود را پس از طلاق به اکراه می پذیرد و این خود منجر به انزوا و آشفتگی هویت اجتماعی زن می شود، از سوی دیگر زنان مطلقه زیر ذره بین جامعه بوده و با کوچکترین اشتباهی به آنها انگ های مختلفی زده می شود.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه گاه ایجاد محدودیت برای زنان منجر به ایجاد پدیده طلاق می شود توضیح داد: این گروه از زنان پس از طلاق همواره سعی در افراط در رفتار هایی که پیش از این محدود شده بودند دارند که این موضوع نیز خود منجر به ایجاد مشکلات گسترده ای برای زنان مطلقه می شود. باید قبول کرد که طلاق به عنوان یک پدیده اجتماعی هر روز در حال افزایش است و اکنون زمان آن فرا رسیده مشکلات پس از این پدیده را برطرف کنیم.

علیزاده با بیان اینکه همانگونه که دولت برای تشویق جوانان به ازدواج سیاست ها و برنامه ریزی هایی را در نظر می گیرد باید برای پدیده طلاق و مشکلات پس از آن به منظور جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی راهکاری بیاندیشد.

وی توضیح داد: باید کلینیک های طلاق در سطح کشور راه اندازی شود تا کسانی که با این پدیده اجتماعی روبرو می شوند راه و روش های برگشت به زندگی پس از طلاق را آموزش ببینند و مانع از رهایی دختران و پسران پس از طلاق در جامعه شد.

وی با بیان اینکه افراد باید یاد بگیرند سرنوشت خود را دوست داشته و در مسیر پیشرفت گام بردارند گفت: در حال حاضر شاهد پدیده طلاق عاطفی در میان زوج ها هستیم که قطعا راه اندازی این گونه کلینیک ها می تواند مانع از طلاق های عاطفی شده و به انسجام و تحکیم خانواده که همسو با سیاستهای نظام است کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha