پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11495

گرچه مصرف برخی میوه‌ها در حال حاضر با ذائقه خانواده‌ها سازگاری چندانی ندارد؛ اما خواص درمانی این دسته از خوراكی‌ها انگیزه خوبی است كه آنها را در سبد غذایی خود جای دهیم.

كدو حلوایی از جمله این میوه‌هاست كه یرقان (زردی) را برطرف می‌كند، ادرارآور و تب‌بر است و تخم كدو ضدانگل است بنابراین مصرف مقدار 75 تا 100 گرم تخم كدو در افراد بزرگسال و 37 تا 50 گرم آن در اطفال توصیه شده است.
كدو حلوایی، سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می‌كند. اگر كدو حلوایی را پخته به صورت كرم به صورت بمالید و نیم ساعت صبر كنید، رنگ چهره باز شده و صورت را براق و زیبا می‌كند. برخی متخصصان طب سنتی بر این باورند خوردن كدو، غم و اندوه را از انسان دور و نشاط و شادابی را  جایگزین آن می‌كند.

خوردن كدو با عدس، رقت و نرمی قلب می‌آورد. كدو برای درمان قولنج مفید است و خوردن آن مغز را تقویت می‌كند. روغن تخم كدو برای تسكین درد هموروئید (بواسیر) بسیار مفید است. همچنین خوردن كدو باعث تجدید قوای جسمی و روحی بدن و موجب استحكام بافت‌های بدن می‌شود؛ خوابی راحت به دنبال دارد و كسانی كه دچار كم‌خوابی هستند، كدو برای درمان كم‌خوابی آنها موثر است.كدو طبیعتی سرد دارد و صفرا را تسكین می‌دهد.

ابن‌سینا، پزشك شهیر اسلامی، كدو را برای رفع سردرد، رفع بی‌خوابی و درمان خستگی اعصاب تجویز می‌كرد.كمپوت كدو مخلوط با سیب، غذای ملین خوبی است و برای دفع یبوست تاثیر زیادی دارد.

چون كدو به آسانی پخته می‌شود، غذایی فوق‌العاده مفید برای معده‌های ضعیف است. كدوی پخته را به بچه‌ها، پیرمردان و به كسانی كه دچار بیماری عفونت شده‌اند و دوره نقاهت را می‌گذرانند، بخورانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha