علیرغم تبلیغات زیادی كه در مورد مضرات مصرف نوشابه‌های گاز دار در كشور صورت گرفته است اما مصرف این نوع محصولات در سالهای اخیر 15 درصد افزایش یافته است.

سیمین وثوق، كارشناس ارشد تغذیه به باشگاه خبرنگاران گفت: سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در ایران 42 لیتر است كه در مقایسه این آمار با آمار دیگر كشورها به این نتیجه می‌رسیم كه ایران در مصرف نوشابه‌های گاز دار مقام اول جهان را به خود اختصاص داده است و طبق تحقیقات اخیر انجام گرفته میانگین مصرف نوشابه‌های گازدار در دنیا برای هرد فرد ده لیتر است.

  وی افزود: در بیست سال اخیر مصرف نوشابه‌های گازدار در كشور نزدیك به 15 درصد افزایش یافته است ولی مصرف شیر و لبنیات تنها حدود یك دهم رشد كرده است و سرانه مصرف لبنیات در ایران كمتر از یك سوم استاندارد جهانی است.

وثوق با اشاره به اینكه نود درصد كودكان 24 ماهه تا 12 ساله كشورمان روزانه حداقل یك بار پفك و نوشابه مصرف می كنند خاطرنشان کرد: 25 درصد از كودكان ایرانی به سوء تغذیه مبتلا هستند و یك سوم از مرگ و میر كشور به علت بیماری های قلبی و عروقی است كه یكی از عوامل اصلی آن تغذیه است.

وی  تاکید کرد: ما باید كوكان را از بچگی به خوردن لبنیات و میوه و سبزیجات عادت دهیم و علاوه تلاش برای افزایش فعالیت آنها از خرید تنقلات، شیرینی و خوراکی های شور و پركالری پرهیز كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha