بوی نفت می‌دهد، طعم نفت دارد اما آب است. چند هفته ایست، آب شرب اهالی سرخون و ۲۲ روستای استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان اردل، بو و طعم نفت می‌دهد.خطوط انتقال نفت، نشت کرده و نفت راه خود را به سمت چشمه تامین آب شرب شهر سرخون باز کرده است.

آبی که طعم نفت می‌دهد

سلامت نیوز: بوی نفت می‌دهد، طعم نفت دارد اما آب است. چند هفته ایست، آب شرب اهالی سرخون و ۲۲ روستای استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان اردل، بو و طعم نفت می‌دهد.خطوط انتقال نفت، نشت کرده و نفت راه خود را به سمت چشمه تامین آب شرب شهر سرخون باز کرده است.


انگار قرار است آب هر جا که هست شکلی بحرانی داشته باشد. درحال حاضر بسیاری از شهرهای چهارمحال و بختیاری و روستاهای تابعه، با بحران تامین آب روبه‌رو هستند. این در حالی‌ است که شهرستان اردل درحال حاضر یکی از پرآب‌ترین شهرستان‌های این استان به شمار می‌رود، اما این پرآبی کمکی به ساکنان آن نکرده. چشمه‌ای که آب این شهرستان تامین می‌کند، با نفت مخلوط شده و تامین آب سالم را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، استاندار استان چهارمحال و بختیاری نیز که در حدود ۹ ماه است سکان استان چهارمحال و بختیاری را در دست گرفته است، در جلسه‌های مختلف و همچنین بازدید از شهرستان اردل پیگیر حل مشکلات منطقه سرخون بوده است.
قاسم سلیمانی چندی پیش در دیدار با مسئولان شرکت نفت، تاکید کرده بود نشت نفت به لایه‌های زمین و پدیدار شدن لکه‌های چرب در آب شرب و آب کشاورزی به معضل جدید در منطقه سرخون اردل تبدیل شده است. او در این‌خصوص می‌گوید: در این منطقه مشکلات بسیاری چه در حوزه آب شرب و چه در حوزه کشاورزی ایجاد شده است و مسئولان شرکت نفت باید درخصوص حل مشکلات این منطقه کمک کنند. این مشکل و معضل باید با زمان‌بندی و در کوتاه‌ترین زمان حل شود و خسارت‌های وارده جبران شود.

مسئولان شرکت نفت منکر آلودگی نفتی بودند
 آلودگی نفتی در منطقه سرخون و اقدامات انجام‌شده و چگونگی وضع منطقه را از مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری جویا شدیم. قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که مشتقات نفتی و فاضلاب‌های نفتی در منطقه سرخون استان چهارمحال و بختیاری وارد چشمه اصلی آب شده‌اند و موجب آلودگی آب این منطقه شده‌اند، عنوان کرد: جلسات مختلفی از طریق آب و فاضلاب شهری درخصوص ایجاد این مشکل و حل این معضل با مدیران شرکت نفت برگزار کرده‌ایم. او بیان داشت: پیش از این مسئولان شرکت نفت منکر این قضیه بودند اما هم‌اکنون نشت و ایجاد آلودگی نفتی را پذیرفته‌اند و اعتبار و رقمی را در این خصوص برای حل مشکل به شرکت آب و فاضلاب شهری و همچنین آب و فاضلاب روستایی اختصاص داده‌اند که مطالعات تامین آب شهر سرخون و ۲۲ روستا که مشکل آب پیدا کرده‌اند انجام شود. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: گزینه‌های مختلفی برای تامین آب شرب سالم در این منطقه وجود دارد یکی از آنها تصفیه خود آب چشمه آلوده است. او بیان داشت: یکی از گزینه‌های دیگر انتقال آب از سد کارون۴ برای حل مشکل آب مردم این منطقه است که باید همه این موارد بررسی شود و بهترین پروژه برای تامین آب مورد توجه قرار گیرد و آب سالم در اختیار مردم قرار گیرد. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وضع منطقه درحال حاضر، تاکید کرد: درحال حاضر شرکت نفت با توجه به کمبود آب یک تعداد تانکر ارسال کرده است و در مناطق مختلف منطقه آب شرب سالم در اختیار مردم قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha