دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 114995

کارشناس مسئول بیماری‌های غدد و متابولیک وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همه بیماران دیابتی مجاز به روزه‌داری نیستند گفت: آنهایی که قند خونشان کنترل شده نیست یعنی قند خون بالایی دارند یا انسولین تزریق می‌کنند نباید روزه بگیرند.

میزان قند خون مجاز برای دیابتی‌های روزه‌دار

سلامت نیوز: کارشناس مسئول بیماری‌های غدد و متابولیک وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همه بیماران دیابتی مجاز به روزه‌داری نیستند گفت: آنهایی که قند خونشان کنترل شده نیست یعنی قند خون بالایی دارند یا انسولین تزریق می‌کنند نباید روزه بگیرند.

شهین یاراحمدی در گفت‌وگو با فارس،‌ در مورد اینکه افراد مبتلا به دیابت در چه شرایطی می‌توانند روزه‌ بگیرند، گفت: بیمارانی که تعداد داروهای مصرفی‌شان کم است و قند خونشان را می‌توانند کنترل کنند با رعایت توصیه‌های پزشکی می‌توانند روزه بگیرند.

وی ادامه داد: توان افراد متفاوت است مخصوصاً با توجه به اینکه طول زمان روزه‌داری بسیار زیاد است بنابراین بیمارانی که داروهای زیادی مصرف می‌کنند یا انسولین تزریق می‌کنند مجاز به روزه‌داری نیستند.

یاراحمدی گفت: افراد مبتلا به دیابت باید در طول روز در هنگام روزه‌داری قند خون خود را به طور مداوم چک کنند و در طول روز میزان قند خونشان از 80 کمتر نشود و پس از افطار نیز از 200 بالاتر نرود.

کارشناس مسئول بیماری‌های غدد و متابولیک وزارت بهداشت ادامه داد: افراد دیابتی بین فاصله افطار و سحر باید مایعات زیادی مصرف کنند و رژیم غذایی که در روزهای عادی داشته‌اند را در فاصله افطار و سحر رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این افراد مجاز به مصرف بالای شیرینی نیستند ادامه داد: بنابراین بیمارانی که قند خونشان کنترل شده نیست یعنی قند خون بالایی دارند یا انسولین تزریق می‌کنند نباید روزه بگیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha