دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 115003

پزشکان تاکید دارند که والدین باید نسبت خطرات جدی که هوای گرم متوجه فرزندشان می‌کند، آگاه باشند.

مراقبت از کودکان در هوای گرم

سلامت نیوز: پزشکان تاکید دارند که والدین باید نسبت خطرات جدی که هوای گرم متوجه فرزندشان می‌کند، آگاه باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان می‌گویند والدین باید اقدامات ضروری را برای مراقبت از سلامت فرزندانشان در مقابل گرمازدگی انجام دهند زیرا گرمای زیاد سلامت کودکان را به طور جدی به خطر می‌اندازد. پزشکان به والدین توصیه می‌کنند در گرمای شدید از بازی کردن فرزندشان در فضای باز به جز ساعات اولیه صبح و اواخر بعدازظهر جلوگیری کنند. همچنین والدین باید فعالیت‌های جسمی فرزندشان را تحت کنترل داشته باشند تا در هوای گرم فعالیت شدید و سنگین بدنی نداشته باشند.

به گفته پزشکان، هوای گرم کودکان را در معرض گرمازدگی و گرفتگی عضلات قرار می‌دهد. همچنین گرفتگی عضلات معمولا در ناحیه پاها و شکم اتفاق می‌افتد. از جمله علائم گرمازدگی می‌توان به رنگ پریدگی پوست، تعریق بیش از حد، حالت تهوع، احساس گیجی و ضعف اشاره کرد. پزشکان به والدین توصیه می‌کنند در صورت گرمازده شدن فرزندشان و پیش از انتقال به مرکز درمانی تا حد امکان آنها را خنک نگه دارند و بدن کودک را با آب خنک شست و شو دهند هرچند در مواقعی که کودک لرز می‌کند باید از انجام این کار خودداری شود.

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته پزشکان در هنگام گرمازدگی به کودک تا حد ممکن آب خنک بخورانید و از دادن داروهای تب به او خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha