اولین همایش گرامیداشت چهره های ماندگار نیشابور به منظور تجلیل از پروفسور حسین صادقی یکی از برجسته ترین جراحان قلب دنیا در این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که به همت بنیاد مطالعات، پژوهش و توسعه نیشابور با حضور دهها تن از پزشکان داخل و خارج از کشور و صدها نفر از مردم این شهر در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد، از زحمات این دانشمند برجسته در عرصه های علمی تجلیل به عمل آمد.
پروفسور صادقی در حاشیه برگزاری این همایش ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"گفت: دوست دارم دین خود را به زادگاهم نیشابور ادعا کنم.
وی افزود: به همین منظور، با تصویب بنیاد مطالعات، پژوهش و توسعه نیشابور مقرر شد تا موزه ای را به عنوان قلب در نیشابور راه اندازی نماییم.
این دانشمند برجسته کشور با بیان این مطلب که راه اندازی این موزه می تواند به اطلاع رسانی بهتر به مردم در خصوص امراض قلبی کمک بسیاری کند، اظهار داشت: در این موزه می توان آموزشهای لازم برای پیشگیری از ابتلا به عارضه های قلبی را به مردم ارایه داد.
وی با اشاره به این نکته در حال حاضر چنین موزه ای در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: موزه هایی به این شکل در دنیا بسیار کم است و تنها تعداد انگشت شماری از آن در کشور آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به چشم می خورد.
پروفسور صادقی، خاطرنشان ساخت: ساخت چنین موزه ای در نیشابور در ابتدا نیازمند کار مطالعاتی دقیق بوده و در مرحله بعد نیز به حمایت مسئولان برای در اختیار گذاشتن امکانات و بودجه لازم احتیاج دارد.
گزارش فوق حاکی از آن است، پروفسور صادقی که هم اکنون 79 سال دارد، سالها مسئولیت بخش جراحی قلب دانشگاه لوزان سوئیس را بر عهده داشته و در این داشگاه تدریس نموده است. وی همچنین مسئولیت جراحی قلب امام (ره) را در دوران کسالت ایشان بر عهده داشته و در طول دوران کاری خود قلب روسای جمهور دو کشور اروپایی را جراحی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha