دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 115010

اولین و مهم‌ترین گام به سوی بهبودی سرطان ایجاد امیدواری در فرد و کاهش استرس است. بیمار برای بازیابی سلامتی باید در اولین گام وضع موجود را بپذیرد و از سرزنش خود و دیگران پرهیز کند تا موقعیت روحی مناسبی برای شروع بهبودی ایجاد شود.

چگونه با سرطان پستان کنار بیاییم

سلامت نیوز: اولین و مهم‌ترین گام به سوی بهبودی سرطان ایجاد امیدواری در فرد و کاهش استرس است. بیمار برای بازیابی سلامتی باید در اولین گام وضع موجود را بپذیرد و از سرزنش خود و دیگران پرهیز کند تا موقعیت روحی مناسبی برای شروع بهبودی ایجاد شود. 


اکرم السادات سجادیان، مشاور درمان سرطان سینه در روزنامه شهروند نوشت: سرطان سینه جزو بیماری‌هایی است که هم جسم و هم روح را درگیر می‌کند و این درگیری تنها محدود به بیمار نیست بلکه بر افراد خانواده او نیز تاثیر می‌گذارد و مشکلات زمانی آغاز می‌شود که افراد حامی بیمار اطلاعات کافی در رابطه با بیماری ندارند. سرطان سینه به دلیل این‌که عضو زنانه را درگیر می‌کند، زنان نگران مشکلاتی مانند کمبود توجه همسر هستند. 


در مراحل روان درمانی از بیمار و خانواده او دعوت می‌شود تا راهکارهای کاهش استرس و شاد زیستن در لحظه را آموزش ببینند.  این روان درمانی در حیطه کار پزشکی درمانی قرار می‌گیرد که آموزش می‌دهد تا لحظه‌ها را غنیمت بدانند. 


سرطان سینه کشنده نیست و قابل درمان است و هر بیمار پس از گذراندن مراحل درمان به یک قهرمان تبدیل می‌شود چرا که سلامتی سابق خود را به دست می‌آورد و باید این پیروزی را تا پایان عمر جشن بگیرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha