مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو گفت: ارزیابی سلامت آب چاه ها و سفره های زیرزمینی زیر نظر وزارت نیرو و سازمان محیط زیست است و وزارت بهداشت کنترل و نظارتی بر آب های لوله کشی و بسته بندی برعهده دارد.

سلامت نیوز: مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو گفت: ارزیابی سلامت آب چاه ها و سفره های زیرزمینی زیر نظر وزارت نیرو و سازمان محیط زیست است و وزارت بهداشت کنترل و نظارتی بر آب های لوله کشی و بسته بندی برعهده دارد.


«حسین رستگار» در گفت وگو با ایرنا افزود: ارزیابی سلامت آب سفره های زیرزمینی درصورتی در آزمایشگاه های سازمان سازمان غذا دارو بررسی می شود که از سوی وزارت نیرو، محیط زیست و یا درخواست و پیگیری های مردم باشد.

وی گفت: سازمان غذا و دارو همچنین اظهارنظری درمورد نتیجه آزمایشات ارسالی این سازمان ها ندارد و نتیجه را اعلام می کند.

رستگار ادامه داد: هرچند کنترل و نظارت آب های لوله کشی و بسته بندی از اقدامات معمول وزارت بهداشت محسوب می شود اما با توجه به کمبود آب بوی‍ژه در تابستان، آب لوله کشی و بسته بندی تهران بررسی می شود.

وی گفت: بررسی آب لوله کشی و بسته بندی موجود در تهران با همکاری معاونت بهداشتی و آزمایشگاه مرجع غذا و دارو آغاز شده و نتایج این بررسی تا آخر تابستان اعلام می شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو ادامه داد: بررسی آب های لوله کشی و بسته بندی فقط به تهران محدود نمی شود و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز می توانند با همکاری معاونت بهداشتی، آب های لوله کشی و بسته بندی منطقه خود را بررسی کنند.

پیشتر «تورج فتحی» معاون دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود، وزارت بهداشت باید بر سالم بودن منابع آب های زیرزمینی و ارتباط آب آلوده و برزو سرطان اعلام نظر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha