معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر لزوم بازنگری سریع در طرح های آبی کشور گفت: امروز با چشم های غیرمسلح نیز می توان دید که سدها از آب پُر نمی شوند؛ بنابراین باید تصمیمات به موقع درباره بحران آب کشور گرفته شود.

سلامت نیوز: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر لزوم بازنگری سریع در طرح های آبی کشور گفت: امروز با چشم های غیرمسلح نیز می توان دید که سدها از آب پُر نمی شوند؛ بنابراین باید تصمیمات به موقع درباره بحران آب کشور گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رحیم میدانی گفت: در برنامه ششم توسعه که اکنون در حال تدوین آن هستیم، قصد داریم در یک افق 10 تا 20 ساله مصرف آب از منابع تجدیدپذیر را به 50 درصد برسانیم.
 
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: باید تلاش شود که هرچه سریع تر روند بازنگری در طرح‌ های آبی راه بیافتد و این کار باید روان‌ تر پیش برود زیرا اکنون دیگر چشم‌ های غیرمسلح نیز گواه می‌دهند که سدها از آب پُر نمی‌شوند.
 
میدانی تصریح کرد: باید به برنامه‌ های تهیه‌ شده به‌ خوبی عمل کرده و در مدیریت تامین، توزیع، تقاضا و مصرف آب یک برنامه کلان داشته باشیم که این امر، مستلزم دسترسی به اطلاعات وسیع و صحیح است و باید موجودی‌های خود را بشناسیم.
 
وی ادامه داد: باید دانش مربوط به مدیریت آب را داشته باشیم و تلاش شود کشور صاحب یک برنامه کلان در بخش آب شود و برای اجرای آن برنامه تمهیدات لازم اندیشیده شود.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه بازنگری در طرح‌ های بخش آب از فعالیت‌ های مهمی است که باید با جدیت پیگیری شود گفت: ساخت هر یکهزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی 50 میلیارد تومان هزینه دارد و وقتی آبی موجود نیست، باید در طرح‌ ها بازنگری انجام دهیم.
 
میدانی با اشاره به بحران آب بیان داشت: اگر مدیران آب کشور به‌ موقع تصمیماتی را نگیرند و اقداماتی را انجام ندهند، کشور در بحران آب بیشتر آسیب‌ پذیر می‌شود.
 
وی با تاکید بر توانمندی‌ های وسیع انسان‌ ها گفت: انسان‌ ها مغلوب پدیده‌ های طبیعی نخواهند شد و بر این محدودیت‌ ها غالب می‌ شوند.
 
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: موضوع کشورهایی مانند ما بحران مدیریت است زیرا ما در شرایطی قرار داریم که مسائل را عینا نمی‌ فهمیم و نمی‌ توانیم مدیریت کنیم.
 
میدانی تصریح کرد: مشکلات بخش آب کشور در 20 سال اخیر بررسی و جمع‌ بندی شده و اگر بین 40 تا 60 درصد از منابع تجدیدپذیر استفاده شود، آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌ شود.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو  همچنین با اشاره به بحران آب در حوضه زاینده‌ رود گفت: مدیریت آب در حوضه زاینده‌ رود بدون همراهی طیف وسیعی از مدیران سیاسی، نمایندگان مجلس و سایر بخش‌ های تخصصی انجام نمی‌ گیرد.
 
وی پایش حوضه‌ های آبریز کشور را یکی دیگر از فعالیت‌ های ضروری مدیریت بخش آب کشور عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha