عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از فراهم نبودن شرایط تولید گسترده بنزین یورو 4 در کشور،گفت: هم اکنون بنزن موجود در بنزین‌های پالایشگاهی 4 برابر استاندارد جهانی است

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از فراهم نبودن شرایط تولید گسترده بنزین یورو 4 در کشور،گفت: هم اکنون بنزن موجود در بنزین‌های پالایشگاهی 4 برابر استاندارد جهانی است.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، با هشدار نسبت به افزایش سرطان درکشور به دلایل مختلف از جمله کودها و سموم نباتی، افزود: اثرات این مواد در بحث سرطان دستگاه گوارش بسیار شناخته شده است؛ متاسفانه کودهای نیتراتی که درمیوه‌های بوته‌ای وجود دارند در افزایش سرطان نیز بسیار تاثیرگذارند همین امر ضرورت توجه بیشتر به سلامت غذایی در کنار امنیت غذایی را نشان می‌دهد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آلودگی هوا نیز نقش برجسته‌ای در افزایش سرطان در کشور دارد، ادامه داد: افزایش آلودگی هوا به دلیل کیفیت پایین بنزین‌های تولید پالایشگاه‌ها است که میزان بنزن موجود در آنها 4 برابر استاندارد جهانی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه بنزین عامل اصلی در افزایش سرطان خون به شمار می‌رود، تصریح کرد: از سویی دیگر  آزبست موجود در لنت‌های ترمز نیز در افزایش سرطان ریه بسیار تاثیرگذار است که همین امر مشکلاتی را در کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه باید شرایط تولید بنزین یورو 4 را در داخل فراهم کنیم، تصریح کرد: اکنون جز پالایشگاه شازند اراک که حدود 6 میلیون لیتر بنزین یورو4 تولید می‌کند تقریبا می‌توان گفت که پالایشگاه دیگری برای تولید بنزین یورو 4 وجود ندارد که متاسفانه این میزان تولیدات در سطح کشور بسیار کم است.

خضری افزود: در سال‌های اخیر بعد از اعلام آلودگی 8 کلان‌شهر از جمله تهران و اهواز، موضوع واردات بنزین یورو4 مطرح شد و بعد از آن اعلام شد که هیچ بنزینی با استاندارد یورو 4 وارد کشور نشده و همه آنها بنزین یورو 2 بوده و این ادعایی بیش نبوده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، یادآور شد: از سویی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که برای استفاده از بنزین یورو4 باید خودروها نیز مطابق این اصل ارتقا داده شود که در این میان اقدامات شایسته‌ای صورت نگرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بحث آلودگی هوا در سطح دنیا نیز بسیار خطرناک شناخته شده است، تاکید کرد: اکنون همه کشورها به سمت سوخت پاک حرکت کرده‌اند تا آلودگی کمتری در کشورشان ایجاد شود؛ متاسفانه امروزه درکشور به بحث گسترش مترو درکلان‌شهرها و حمل و نقل ریلی توجه چندانی نمی‌شود که همین امر باعث افزایش خودروهای تک سرنشین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha