سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 115045

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از بدهی هزار میلیارد تومانی بیمارستانهای دولتی به شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این بدهی از سال 89 تاکنون انباشت شده است.

بدهی 1000 میلیاردی بیمارستانهای دولتی

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از بدهی هزار میلیارد تومانی بیمارستانهای دولتی به شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این بدهی از سال 89 تاکنون انباشت شده است.

دکتر رسول دیناروند در گفتگو با مهر به وضعیت تامین تجهیزات پزشکی بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: آن دسته از بیمارستانهایی که بدهی دارند، از راههای جایگزین در برخی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور استفاده می شود تا بتوانند نسبت به تامین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بیمارستانهای تحت پوشش خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بدهی هزار میلیارد تومانی بیمارستانهای دانشگاهی و دولتی از سال 89 انباشت شده است، گفت: دانشگاههای علوم پزشکی حق ندارند بیماران بستری را برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان بفرستند، بلکه خودشان می بایست به هر نحوه ممکن نسبت به تامین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمار اقدام کنند.

دیناروند به تشریح راههای جایگزین برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستانهای بدهکار اشاره کرد و افزود: دانشگاههای علوم پزشکی، برای شناسایی بیمارستانهایی که دچار کمبود و مشکل برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی هستند، با اعزام فردی به عنوان مامور، از کمبودهای بیمارستان مطلع شده و آنها را تامین می کنند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر تعامل دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانها با شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی به وجود نیامده و کمبودها نیز به نوعی تامین شده است.

دیناروند با اعلام اینکه 3300 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی تخصیص یافته است، گفت: بر همین اساس، پرداختی بیماران بستری در این بیمارستانها به سقف حداکثر 10 درصد رسیده و مردم از شرایط حاکم بر این بیمارستانها راضی هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: 60 درصد از اعتبار 3300 میلیارد تومانی طرح تحول نظام سلامت، مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است و این نشان می دهد که دولت و وزارت بهداشت، به صورت جدی در صدد تامین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بیمارستانهای تحت پوشش این طرح هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha