یك متخصص پوست اظهار داشت: از شایع‌ترین انواع بیماری‌های قارچی سطحی پوست، درماتوفیتوزها یا کچلی‌ها هستند که عامل ایجاد آنها قارچ‌های رشته‌ای از گونه درماتوفیت بوده و از بین انسان، حیوان یا خاک به فرد سالم منتقل شده و به بافت کراتین پوست، مو یا ناخن حمله می‌کنند.

دکترعلیرضا فیروز متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با ایسنا، با بیان مطلب فوق گفت: علایم این بیماری متفاوت است و اغلب کچلی‌ها در سر، صورت و ریش و کچلی کشاله ران و کچلی ناخن دیده می‌شود.

وی در رابطه با تشخیص این بیماری گفت: تشخیص براساس علایم بالینی و انجام آزمایش مستقیم قارچ شناسی از محل ابتلا صورت می گیرد و در موارد مشهود می توان از کشت قارچ و آزمایش پاتولوژی نیز کمک گرفت.

دكتر فیروز استفاده از لامپ وود را نیز در تشخیص کمک کننده دانست و در رابطه با درمان این بیماری گفت: درمان بیماری به دو صورت موضعی و خوراکی می باشد که از داروهای موضعی می‌توان به کلوتریمازول، مایکونازول و تربینافین اشاره کرده و در رابطه با داروهای خوراکی گریزئوفلوین و فلوکونازول را نام برد. کتوکنازول که دارویی خوراکی است به علت عوارض کبدی و تاثیر کمتر توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha