شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11507

نتایج یك پژوهش گسترده نشان داده است: طول عمر افراد آلوده به ویروس اچ آی وی كه از اواخر دهه 1990 تحت درمان، با داروی ایدز قرار گرفته‌اند، به طور متوسط 13 سال افزایش یافته است.

پژوهشگران می‌گویند: این وضعیت به این معنی است كه ایدز در حال حاضر به گونه‌ای موثر به یك بیماری مزمن مانند دیابت تبدیل شده و دیگر مرضی كشنده و ناگهانی نیست.

شرح این گزارش در مجله لانست منتشر شده است.

این گروه از پژوهشگران شامل كاركنان دانشگاه بریستول روی 43 هزار بیمار مطالعه كرده‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد: مثلا فردی كه از 20 سالگی مبتلا به این بیماری شده می‌تواند با درمان تا 49 سالگی زندگی كند.

اما از سوی دیگر، گروه «همكاری پیوسته درمان ضد بازگشت ویروسی» كه شامل دانشمندانی از سراسر اروپا و آمریكای شمالی است، هشدار داد: این میانگین طول عمر هنوز در برابر جمعیت گسترده تری كه حداقل تا 80 سالگی عمر می‌كنند، كم است.

پروفسور جوناتان استرن، سرپرست گروه تحقیقاتی خاطرنشان كرد: این پیشرفتها در زمینه تولید داروهای تركیبی و شیوه‌های درمانی تركیبی، بیماری ایدز را از یك مرض كشنده به یك بیماری مزمن تبدیل كرده است.


شیوه درمان ضد بازگشت ویروس ایدز شامل داروهایی است كه با كاهش تكثیر ویروس در بدن با عفونت ایدز مقابله می‌كنند.

این شیوه درمان در دهه 1990 معرفی شد اما پس از آن به گونه‌ای بهتر و موثرتر تكمیل شد.

از سوی دیگر، گروهی از كارشناسان دفتر یونسكو اعلام كردند كه این سازمان از راه اندازی برنامه توزیع كیتهای جدید، اطلاعاتی درباره خط مشی‌های آموزشی در زمینه ایدز خبر داده است.

این كیت آموزشی توصیه‌های فنی درباره خط مشی‌های طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی ایدز با هماهنگی دفتر ایدز سازمان ملل ارائه می‌كند.

كیت‌ آموزشی جدید برای ارائه در هفدهمین كنفرانس بین المللی ایدز كه از سوم تا هشتم اوت سال جاری در مكزیكوسیتی برگزار خواهد شد، آماده شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha