نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از جمع‌آوری امضا برای تدوین طرح یک فوریتی مجلس باهدف مقابله با تبلیغ داروهای غیرمجاز در صدا و سیما و رسانه‌ها خبر داد و گفت: این طرح که به امضای 15 نفر از نمایندگان رسیده،تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.

تهیه طرحی در مجلس برای مقابله با تبلیغ داروهای غیرمجاز در رسانه ها

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از جمع‌آوری امضا برای تدوین طرح یک فوریتی مجلس باهدف مقابله با تبلیغ داروهای غیرمجاز در صدا و سیما و رسانه‌ها خبر داد و گفت: این طرح که به امضای 15 نفر از نمایندگان رسیده،تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تبلیغ داروهای غیرمجاز در رسانه‌ها، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، 15 نفر از نمایندگان طرح یک فوریتی مقابله با تبلیغ داروهای غیرمجاز در رسانه‌ها را به امضا رساندند تا از تبلیغ این داروها جلوگیری شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: امروزه شاهد تبلیغ داروهایی از سوی ماهواره‌ها و برخی رسانه‌ها هستیم که از هیچ استانداردی برخوردار نیست و همین امر موجب حوادث ناگواری برای مصرف کننده‌ها شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه طرح مقابله با تبلیغ داروهای غیرمجاز در رسانه‌ها طرح مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است،‌ تصریح کرد: متاسفانه تبلیغاتی که بر این داروها در حال انجام است غیرقانونی بوده زیرا تاییدیه استاندارد را ندارد و علاوه بر آن از هیچ مجوز و پروانه‌ای هم برخوردار نیست.

رستمیان با تاکید بر اینکه تبلیغ هر دارویی باید ابتدا به تایید وزارت بهداشت برسد،‌ افزود: با توجه به ضرورت این امر قرار است در طرح یادشده اقدامات بازدارنده‌ای از جمله جریمه‌های مالی برای متخلفان در نظر گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده و بعد از طی کردن پروسه کاری، در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار گرفته و سپس در صحن مجلس بررسی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha