سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 115077

یک تیم تحقیقاتی در بررسی تاثیر دمای هوا بر آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی مشاهده کردند که دمای خیلی پایین و سرمای شدید نیز یکی از علل مرگ و میرها بوده است. پزشکان تاکید کردند در صورتی که درجه هوا به شدت با

سلامت نیوز: یک تیم تحقیقاتی در بررسی تاثیر دمای هوا بر آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی مشاهده کردند که دمای خیلی پایین و سرمای شدید نیز یکی از علل مرگ و میرها بوده است.

پزشکان تاکید کردند در صورتی که درجه هوا به شدت بالا یا پایین باشد، آمار مرگ و میرهای ناشی از نارسایی قلبی یا سکته مغزی افزایش می‌یابد.

طبق بررسی انجام شده در پروژه Helmholtz Zentrum Munich و مرکز تحقیقات محیط زیست و سلامت آلمان، شمار مرگ و میرها در گرمای شدید هوا افزایش می‌یابد. برای مثال موج شدید گرما در تابستان سال 2003 میلادی در اروپای غربی حدود 22 هزار قربانی گرفت.

یک تیم تحقیقاتی در بررسی تاثیر دمای هوا بر آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی مشاهده کردند که دمای خیلی پایین و سرمای شدید نیز یکی از علل مرگ و میرها بوده است.

نتایج این بررسی حاکی از آن است که با افزایش دما از 20 به 25 درجه سانتی‌گراد و یا از یک درجه سانتی‌گراد به صف برسد،‌ تعداد مرگ و میرها به طور چشمگیری به ترتیب 9.5 و 7.9 درصد بر اثر بیماری‌های قلبی – عروقی افزایش یافت. علاوه بر این در این مطالعه تاکید شد که افراد مسن بیشتر بر اثر تغییرات شدید در دمای هوا آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ‌«الکساندرا اشنایدر» از موسسه اپیدمولوژی II در این پروژه تحقیقاتی آلمان نیز گفت: نتایج یافته‌های ما تاییدکننده‌های بررسی‌های گذشته است که نشان می‌دهد افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های نهفته به شدت در برابر گرما و سرما آسیب‌پذیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha