سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 115083

یک بررسی جدید نشان داد افرادی که روزانه مقدار متعادلی برنج مصرف می‌کنند بدنشان از میزان کافی پتاسیم، منیزیم و دیگر مواد مغذی بهره‌مند است. به گزار

سلامت نیوز:یک بررسی جدید نشان داد افرادی که روزانه مقدار متعادلی برنج مصرف می‌کنند بدنشان از میزان کافی پتاسیم، منیزیم و دیگر مواد مغذی بهره‌مند است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند: مصرف روزانه برنج موجب می‌شود میزان مصرف چربی‌های اشباع شده و قند مازاد در طول روز کاهش یابد. اگرچه برنج غذایی نیست که معجزه کند اما به دلیل دارا بودن فوائد تغذیه‌ای، اگر به رژیم غذایی سالم اضافه شود به کاهش وزن کمک می‌کند اما افزودن آن به رژیم غذایی ناسالم در حفظ سلامت بدن و وزن متعادل تاثیری نخواهد داشت.

همچنین در مطالعه دیگری که در سال 2009 میلادی انجام گرفت مشخص شد مصرف کنندگان برنج از میزان بیشتری مواد گیاهی، فیبر خوراکی، آهن، پتاسیم و نیز مقدار کمتری چربی اشباع شده استفاده می‌کنند. علاوه بر این متخصصان در مقایسه بین برنج معمولی و برنج قهوه‌ای، برنج نوع دوم را سالم تر دانسته‌اند چرا که سبوس آن دست نخورده باقی می‌ماند با این وجود برنج سفید نیز سرشار از ویتامین B است. همچنین طبق گزارش دپارتمان کشاورزی آمریکا برنج حاوی چربی، کلسترول و قند نیست.

به گزارش لایوساینس، در مطالعه دیگری که در سال 2011 میلادی نتایج آن منتشر شده آمده است افرادی که از فرآورده‌های برنج قهوه‌ای مصرف می‌کنند به طور متوسط نسبت به افرادی که از ترکیب محصولات سبوس‌دار مصرف می‌کنند بیشتر موفق به کاهش وزن می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha