یك متخصص تغذیه، با بیان این كه موز منبعی از سروتونین و ویتامین C, B6 و پتاسیم بشمار می‌رود، گفت:این میوه علاوه بر اثرات آرام‌بخش در کاهش فشارخون و مهار تشکیل لخته هم نقش دارد.

همچنین مصرف موز نارس به علت وجود نشاسته مقاوم به هضم و قند کمتر برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود. دكتر ضیاالدین مظهری، در گفت وگو با ایسنا، در خصوص خواص و ویژگی‌های میوه‌های تابستانی، ‌با بیان این كه زردآلو به عنوان یكی از میوه‌های تابستانی، حاوی کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن و ویتامین A است مصرف روزانه آن را برای درمان کم خونی مناسب برشمرد و افزود: گلابی هم حاوی ویتامین C,A,B ، آهن ، کلسیم ، منگنز،کبالت و پتاسیم بوده و به علت تحریک ترشح بزاق به هضم غذا کمک می‌کند.

وی، با بیان این كه سیب، سرشار از انواع ویتامین‌ ، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم، تانن، و فیبر است، ادامه داد: مصرف روزانه این میوه علاوه بر اثرات آرام‌بخش در کاهش فشار خون و تقویت فکر و اندیشه نیز موثر واقع می‌شود.


این متخصص تغذیه، با تاكید بر این كه آناناس حاوی برومیلین ( ترکیب هضم کننده پروتئین) و موثر در هضم غذا، ترمیم و بهبود زخم‌ها و مانعی برای ایجاد لخته خون و انسداد رگ‌هاست، گفت: این میوه منبع غنی از ویتامین K وC، بتاکاروتن، اسیدفولیک و سروتونین است.

دكتر مظهری، افزود: همچنین انگورسرشار از ویتامین های A , B ، C و دارای املاح معدنی منیزیم ، كلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم بوده و در درمان یبوست، عوارض رماتیسم، كم خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند است.

به گفته وی، مركبات ضمن حفظ اعصاب در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد، رهایی از فشارهای روحی ، اضطراب و بی‌خوابی و کاهش کلسترول بد از جمله فواید مصرف مرکبات محسوب می‌شود.

این متخصص تغذیه، انار را نیز سرشار از انواع ویتامین و آهن دانست و یادآور شد: به همین علت انار میوه ای خون ساز نامیده می‌شود و دارای اثرات کاهنده چربی خون، افزاینده اشتها، ضد سرطان و شادی بخش است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha