سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 115092

وزیر بهداشت بر کاهش تصدی گری در وزارت بهداشت تأکید کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی باید به سمت هیأت امنایی شدن بروند و خود هیأت امناها می توانند خرید خدمت را مبنای ارائه خدماتشان قرار دهند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت بر کاهش تصدی گری در وزارت بهداشت تأکید کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی باید به سمت هیأت امنایی شدن بروند و خود هیأت امناها می توانند خرید خدمت را مبنای ارائه خدماتشان قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، حسن هاشمی با بیان این مطلب افزود: باید در حوزه پیشگیری و بهداشت موثر عمل کنیم. جامه عمل پوشاندن به شعار "خود مراقبتی" که شعار امسال هفته سلامت بود، می تواند در ایجاد تحول در نظام سلامت کمک کننده باشد.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی باید استقرار و تکمیل شبکه های بهداشتی و درمانی را از وظایف اصلی خود بدانند افزود: استقرار نظام ارجاع و در کنار آن توانمند کردن مردم به منظور مراقبت از سلامتیشان از دیگر وظایف دانشگاه های علوم پزشکی است.

هاشمی با اشاره به اینکه تحول در حوزه بهداشت نظامی است که ایجاد آن خود چندین سال طول خواهد کشید، گفت: در حوزه بهداشت، تغییر در رفتار و عادات بهداشتی مردم مطرح است که اجرایی کردن آن بسیار سخت و مشکل است.

وی وجود شبکه های بهداشتی و درمانی در سطح روستاهای کشور را یک شبکه قدیمی عنوان کرد و گفت: باید به روز رسانی و تغییر عملکرد در اداره و ارائه خدمات نسبت به گذشته در شبکه های بهداشتی و درمانی صورت گیرد.

وزیر بهداشت محور اصلی کار در استقرار شبکه های بهداشتی و درمانی را روسای شبکه ها بیان کرد.

هاشمی همچنین بر کاهش تصدی گری در وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی باید به سمت هیات امنایی شدن بروند و خود هیات امناها می توانند خرید خدمت را مبنای ارائه خدماتشان قرار دهند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد شهرهای کشور نسبت به گذشته افزایش یافته است، بر ضرورت آسیب شناسی طرح پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: لازم است طرح پزشک خانواده با برطرف شدن مشکلات و ایراداتی که دارد هر چه زودتر اجرا شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha