چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 115109

سلامت نیوز :بهمن فروزنده امروز در گفت‌وگو با فارس ، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان روزه‌داران باید حتما سحری میل کنند و روزه‌ گرفتن بودن سحری خطرات زیادی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.
وی مصرف زیاد مایعات در ماه مبارک رمضان را برای روزه‌داران توصیه کرد و افزود: هر شخص روزه‌داری باید در موقع افطار تا سحری حداقل هشت لیوان آب مصرف کند.
فروزنده بیان داشت: روزه‌داران باید حتما بعد از میل کردن مختصر افطار، شام را مفصل‌تر میل کرده و همچنین از خوردن مفرط زولبیا و بامیه در موقع افطار خودداری کنند.
این متخصص تغذیه همچنین گفت: روزه‌داران باید در موقع سحری از نوشیدن زیاد چای خودداری کنند و آب زیاد مصرف کنند تا بدن آن‌ها کشش لازم برای گرفتن روزه را به دست آورد.
وی تصریح کرد: به همه روزه‌داران توصیه می‌شود نکات ذکر شده را رعایت کنند تا در ماه مبارک رمضان مشکل خاصی ناشی از سوء تغذیه در روزهایی که روزه هستند برای آن‌ها ایجاد نشود.
فروزنده‌ خاطرنشان کرد: روزه‌داران باید در این ماه مبارک میوه و خرما را بیشتر از دیگر ماه‌های سال مصرف کنند، چراکه میوه تاثیر زیادی در تنظیم و کنترل قند خون بدن دارد و در این زمینه برای روزه‌داران مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha