دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گردش مالی و ضرر و زیان اعتیاد به کشور را مساوی بودجه سلامت و معادل 10 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

تبعات اعتیاد تک تک افراد جامعه را تهدید می‌کند

سلامت نیوز :دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گردش مالی و ضرر و زیان اعتیاد به کشور را مساوی بودجه سلامت و معادل 10 هزار میلیارد تومان عنوان کرد. 

به گزارش فارس، رسول خضری با بیان این که تبعات اعتیاد تک تک افراد جامعه را تهدید می‌کند، گفت: با وجود اعتیاد، بیماری‌های غفونی خطرناک مانند HIV و هپاتیت گسترش پیدا می‌کند.
وی افزود: تاثیر اجتماعی، روحی و روانی که اعتیاد بر ساختار خانواده می‌گذارد و در نهایت منجر به فروپاشی خانواده می‌شود و به کل جامعه برمی‌گردد.
به گفته این عضو کمیسیون بهداشت، مبارزه با موادمخدر مانند جنگ یک وجهی نیست و باید همه آحاد مردم پای کار بیایند.
خضری یادآور شد: مصرف خودسرانه دارو در ایران بسیار بالاست. در حال حاضر مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران برابر کل چین با آن جمعیت عظیم است. داروهایی که اعتیاد آورند و در برخی سایت‌ها و ماهواره آنها را تبلیغ می‌شوند  به صورت قاچاق و فراوان در بازارهای سیاه دارو در دسترس است و هر چقدر پول بدهی می‌توانی آن را بخری.
وی تاکید کرد: این مسئله معضل بزرگی را ایجاد کرده است. برای رفع آن هم به نظارت بیشتر مدیر کل نظارت دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور نیاز دارد. همچنین بهزیستی، رسانه‌ها و همه دستگاه‌های نیز برای عدم‌مصرف درست دارو باید بکوشند.
این عضو کمیسیون بهداشت مجلس بر این باور است که اولین پایگاه اطلاع‌رسانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر مدارس هستند و کودکانمان اگر از کودکی مضرات موادمخدر را بدانند مطمئنا به سوی آن کشیده نمی‌شوند.
دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به این که قطعا کسی در مورد موادمخدر بداند به سوی آن کشیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اعتیاد به موادمخدر برای تمام عمر است و موادمخدر صنعتی، محرک‌ و روانگردان‌ها باعث مرگ زودرس می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha