در طرح تحول سلامت برنامه‌های جدیدی برای حوزه بهداشت محیط تعریف نشده است. فقط رویکرد عوض شده است که در رویکرد جدید به جز امور حاکمیتی تمایل برای واگذاری ارائه خدمات بهداشتی به بخش غیر دولتی وجود دارد.

طرح تحول سلامت برنامه‌ جدیدی برای بهداشت محیط ندارد

سلامت نیوز :رضا غلامی در گفت‌وگو با فارس افزود: در طرح تحول سلامت برنامه‌های جدیدی برای حوزه بهداشت محیط تعریف نشده است. فقط رویکرد عوض شده است که در رویکرد جدید به جز امور حاکمیتی تمایل برای واگذاری ارائه خدمات بهداشتی به بخش غیر دولتی وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی فعالیتهای بهداشتی را مانند، کنترل جوندگان می‌توانیم به صورت خرید خدمت از طریق بخش غیر دولتی ارائه کنیم.

رئیس اداره بهداشت اماکن وزارت بهداشت گفت: در رویکرد جدید خودکنترلی اصناف به صورت خرید خدمتی مد نظر است البته روال این نیست که نظارت حاکمیتی وزارت بهداشت منتفی شود بلکه نظارت عالی و حاکمیتی وزارت بهداشت در طول خودکنترلی اصناف وجود خواهد داشت.


غلامی گفت: به هر حال این یک واقعیت است که ما از نظر تعداد نیروهای بهداشتی کمبود داریم و این نیروها نیز نمی‌توانند 24 ساعته بر همه اصناف نظارت داشته باشند، چون بالاخره این نیروها نیز خانواده و زندگی دارند و نمی‌توان از آنها انتظار داشت شبانه روز بر اصناف نظارت کنند.


وی ادامه داد: بر این اساس دستورالعمل خوکنترلی با همکاری اصناف تدوین شده و به زودی ابلاغ می شود، این کار از رستورانها، هتل ها و اغذیه فروشی‌ها شروع می‌شود و در ادامه به سایر اماکن مانند استخرها و آرایشگاهها گسترش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha