سلامت نیوز :مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با پانا، با اشاره به برنامه های حمایتی از تالاب های کشور اظهار داشت: پشتیبانی سازمان محیط زیست کشور در حمایت از پروژه های مدیریت، حفاظت و احیای تالاب ها یکی از برنامه هایی است به صورت فرابخشی در دستور کار قرار دارد.

معاون امور تالاب ‌ها در دفتر زیستگاه‌ ها و منابع حفاظت شده سازمان محیط زیست افزود: در این راستا حفاظت از حوضه آبخیز تالاب ‌ها در برنامه ای که مد نظر قرار دارد، باید ساماندهی شود و با توجه به وضعیت موجود تالاب ها، در بسیاری از استا ن‌های کشور کمیته ‌های مدیریت تالاب تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: به عنوان نمونه، در حال حاضر برای ساماندهی وضعیت این دریاچه 400 کارشناس مشغول هستند تا با اجرای طرح جامع پروژه مدیریت اکولوژیک بتوانیم از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را ببریم.

باقرزاده کریمی با بیان اینکه برای مدیریت تالاب ها یک برنامه جامع تهیه شده است که تنها اجرای آن مانده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری ‌هایی که انجام گرفت، قرار بر این شد تا طرح جامع مدیریت تالاب های کشور مطرح شود که در این قانون همه مباحث مربوط به حفظ، احیا و بهره‌ برداری از تالاب ها و راهکارهای قانونی برای اعمال مدیریت تالاب ها را شامل می شود که امید است با همکاری دستگاه ‌های مسئول اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha