چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 115117

نوع طبخ برنج در چاقی موثر است

سلامت نیوز :دکتر محمد جواد حسین زاده، متخصص تغذیه گفت: برنج منبع کربوهیدرات خوبی برای تامین انرژی است و استفاده از برنج سبوسدار بهترین حالت استفاده است که متاسفانه در پروسه تولید این سبوس از برنج جدا می‌شود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی ادامه داد: نحوه تهیه برنج و موادی که همزمان با طبخ برنج به آن اضافه می‌شود، در تعیین میزان کالری آن موثر است هر گرم برنج بطور متوسط چهار کیلو کالری انرژی دارد و معمولا هنگام پخت آن مقادیر بالایی روغن اضافه می‌شود که هر گرم روغن 9 کیلو کالری انرژی دارد که در مجموع، مقدار کالری دریافتی از یک گرم برنج را بالا می‌برد. 

این متخصص تغذیه گفت: مکانیسم چاقی و اضافه وزن، بستگی به کالری دریافتی، میزان فعالیت بدنی و متابولیسم پایه فرد دارد، همچنین در چاقی افراد، شرایطی از قبیل نوع هورمونهای بدن که در مردان و زنان متفاوت است و این شرایط نوع پخش شدن چربی در بدن را تعیین می‌کنند. 

دکتر حسین‌زاده در پایان گفت: چاقی شکمی ریسک ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی را بالا می‌برند و در آقایان نوع هورمونها و بافت چربی بدن به گونه‌ایی است که بیشتر در معرض ابتلا به چاقی شکمی هستند البته در این میان نمی‌توان چاقی شکمی را تنها به برنج نسبت داد و عوامل ذکر شده در بالا در بروز اینگونه چاقی دخیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha