چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 115118

طرحی که قرار است «بزرگترین برنامه بیمه بهداشت جهان» باشد، به‌زودی در هند به اجرا گذاشته خواهد شد. واردان هارش، وزیر بهداشت تازه هندوستان طی نطقی در سن آنتونیو تگزاس آمریکا با خواندن یادداشتی از نخست وزیر تازه هند، نارندا مودی از طرحی به نام «هندوستان سالم» پرده برداشت که قرار است همه شهروندان هندی را شامل شود.

 سلامت نیوز :طرحی که قرار است «بزرگترین برنامه بیمه بهداشت جهان» باشد، به‌زودی در هند به اجرا گذاشته خواهد شد. واردان هارش، وزیر بهداشت تازه هندوستان طی نطقی در سن آنتونیو تگزاس آمریکا با خواندن یادداشتی از نخست وزیر تازه هند، نارندا مودی از طرحی به نام «هندوستان سالم» پرده برداشت که قرار است همه شهروندان هندی را شامل شود.


به گزارش  خبرگزاری آنا ، خبرگزاری PTI هند روز دوشنبه از هوستن تگزاس گزارش داد در یادداشت پانزدهمین نخست وزیر هندوستان که در تگزاس قرائت شد، آمده است:‌ «من عمیقاً به این باور رسیده‌ام که ما باید فراتر از بیمه بهداشتی را مورد توجه قرار دهیم. راه پیشِ روی ما این است که به تضمین سلامت بپردازیم. لازم است که ما به مراقبت بهداشتی پیشگیرانه بپردازیم و مشارکت مردمی نقش مهمی در این اقدام داشته باشد.» نخست‌وزیر هند در این یادداشت که در سی‌ودومین کنوانسیون سالانه انجمن پزشکان آمریکایی هندی تبار (AAPI) قرائت شد، اعلام کرد که هدف دولت وی «دگرگونی کامل» بخش بهداشت و سلامت از طریق پژوهش، نوآوری و بهره‌گیری از تازه‌ترین فناوری است.


وزیر بهداشت دولت هند اعلام کرد که این طرح  اولیه بزرگترین برنامه بیمه بهداشتی جهان است و تا حدی از طرح بیمه بهداشت مشهور باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا الهام گرفته است.


واردان هارش در جمع پزشکان هندی تبار مقیم آمریکا گفت:‌ «نخست‌وزیر این وظیفه را بر عهده من گذاشته است که سیاست کاملاً تازه‌ای را طرح‌ریزی کنم. من به کمک شما نیاز دارم تا این سند بسیار مهم را بنویسم.» وی برای اعضای AAPI چند بخش را که امکان همکاری آنها در آن وجود دارد، تشریح کرد، از جمله پذیرفتن وظایف آموزشی، مشارکت علمی از طریق درمان از طریق انجام کارهای پزشکی از راه دور، در اختیار گذاشتن تخصص‌ها برای مبارزه با بیماری‌ها و کمک به توسعه و ایجاد مراکز بهداشتی  الگو.


وی همچنین از پرتالی رونمایی کرد که علاوه بر به نمایش گذاشتن پیشرفت‌های پزشکی و توصیه‌های درمانی به نفع مردم هندوستان، به صدور مجوز آنلاین برای پزشکان هندی-آمریکایی  برای خدمت در مناطقی در هند که خود برمی‌گزینند، کمک خواهد کرد. از طریق این پرتال که Swasth India نام دارد، تأییدیه رسمی کنسول بهداشتی هند از لحاظ تأیید صلاحیت و همه مجوزهای دولتی لازم ظرف 15 روز صادر خواهد شد.


به گزارش PTI طرح اولیه هارش واردان که «2020: دورنمای مراقبت بهداشتی در هندوستان» نام دارد، مورد تشویق گرم حاضران در این گردهمایی قرار گرفت. وزیر بهداشت هند در ادامه سخنرانی خود گفت:‌«برای اولین بار ما نخست‌وزیری داریم که متعهد است تا برای هر مادر و کودک، هر جوان و پیر هندی امکانات بیمارستانی پاک، داروهای ژنریک، سیاست دارویی منطقی، سبک زندگی سالم و مهم‌تر از همه، پزشک به تعداد کافی، فراهم آورد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha