سلامت نیوز :علی گورانی» در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه امواج «وای فای»(wifi) در کشور، بحث جدیدی است، افزود: استفاده از انرژی ساطع شده از امواج «وای فای» نباید ار استانداردها و حدود مجاز ملی بیشتر باشد.
وی گفت: انسان ها در اقیانوسی از انرژی های مختلف زندگی می کنند که اگر دریافت انرژی بیشتر از ظرفیت های تعریف شده و فوق تحمل بدن باشد، آسیب هایی را متوجه افراد می کند.
گورانی خاطرنشان کرد: امواج «وای فای»، شکلی از ارتباطات الکترونیکی بیسیم است که انرژی آن در فضای پیرامون منتشر می شود و بدن به آن برخورد می کند.
رییس اداره بهداشت پرتوها وزارت بهداشت گفت: اگر دریافت انرژی از هر منبعی از جمله منابع منتشر کننده امواج «وای فای» از تعادل خارج شود، آسیب زا است.


گورانی تاکید کرد: مردم باید بدانند از هر محدوده فرکانسی، چقدر امواج و انرژی دریافت می کنند، اما یکی از مشکلات کاربرد انرژی در کشور ما این است که هنوز از نظر فرهنگی بین مردم جا نیفتاده که برای سنجش و کنترل انرژی های دریافتی هزینه کنند.


وی تصریح کرد، هر چند متولیان مربوطه نیز در این زمینه، مسوولیت قانونی دارند اما این مساله به این مفهوم نیست که مردم نسبت به انرژی دریافتی خود بی توجهی کنند و بطور مثال باید سالانه هزینه کنترل مایکروفرهای خود را برعهده بگیرند.


رییس اداره بهداشت پرتوها وزارت بهداشت افزود: چون بحث امواج «وای فای» موضوع جدیدی است، ارائه کنندگان خدمت سنجش آن نیز فعلا بازار کار ندارند، اما اگر فرهنگ عمومی پذیرای این امر باشد، حتما ارائه کننده خدمت آن نیز پیدا می شود.


وی گفت: اگر می خواهیم آسیب های ناشی از امواج «وای فای» در کشور اتفاق نیافتد باید در این زمینه سنجش های علمی انجام شود.
رییس اداره بهداشت پرتوها وزارت بهداشت گفت: این اداره، یک بخش ناظر بوده و وظیفه آن الزام ایجاد کردن برای سازمان های اجرایی و آگاه سازی مردم در زمینه بهداشت پرتوها است و یک سازمان مجری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha