چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 115143

معمولا در طول رابطه جنسی،‌ مردها زودتر از زن‌ها به انزال می‌رسند و گاهی توجهی هم به به ارگاسم رسیدن همسر خود نشان نمی‌دهند. این مساله، می‌تواند تاثیری منفی بر روحیه زن و روابط عاطفی بین زوج‌ها بگذارد.

به فکر ارضای همسرتان هم باشید

سلامت نیوز:معمولا در طول رابطه جنسی،‌ مردها زودتر از زن‌ها به انزال می‌رسند و گاهی توجهی هم به به ارگاسم رسیدن همسر خود نشان نمی‌دهند. این مساله، می‌تواند تاثیری منفی بر روحیه زن و روابط عاطفی بین زوج‌ها بگذارد.

دکتر پرویز رزاقی، روان‌شناس در این باره به سلامانه می‌گوید: «گاهی مردها در طول رابطه زناشویی، تنها به رفع نیازهای جنسی خود توجه دارند و پس از رسیدن به انزال، دیگری توجه لازم را به رفع نیازهای جنسی همسرشان نمی‌کنند. این مساله می‌تواند به شدت حس کالا بودن را در زن تقویت و رابطه آنها را دچار اختلال کند».
وی تاکید می‌کند که زن و شوهر اگر مراحل مربوط به معاشقه و عشق‌بازی را به‌خوبی رعایت و قبل از شروع رابطه جنسی هم به اندازه کافی یکدیگر را تحریک کرده باشند، می‌توانند هر دویشان شرایط ارگاسم را تجربه کنند.‌
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی می‌افزاید: «اگر مردها، زودتر از همسر خود به انزال می‌رسند، یا باید ابتدا با تکنیک‌های مختلف، برای به ارگاسم رسیدن همسر خود تلاش کنند و سپس خودشان به انزال برسند؛ یا باید معاشقه بیشتری قبل از رابطه جنسی انجام دهند و تا می‌توانند نقاط حساس بدن همسر خود را تحریک کنند تا او هم بتواند همزمان با مرد، به ارگاسم برسد».
این روان‌شناس اشاره‌ای هم به مساله آموزش در این زمینه داشت: «معمولا آموزش‌های خاصی برای زوج‌هایی که زمان رسیدن به ارگاسم در آنها خیلی متفاوت است یا یکی از آنها در موارد زیادی به ارگاسم نمی‌رسد، وجود دارد. زوج‌ها می‌توانند این آموزش‌ها را از طریق مراجعه به مشاوران یا کلینیک‌های جنسی، ببینند تا تغییراتی در نوع حرکات، جانشینی ذهنی و زمان ورود به رابطه اصلی‌شان بدهند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha