چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 115144

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهتراست افطار را با مایعات کم شیرین و کم حجم، آغاز و پس از 20 دقیقه شام را مصرف کنند.

برای جلوگیری از رفلاکس بعد از افطار چه کنیم؟

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهتراست افطار را با مایعات کم شیرین و کم حجم، آغاز و پس از 20 دقیقه شام را مصرف کنند.

دکتر محمد صفریان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف چای و قهوه در ماه رمضان چندان توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: این مایعات سبب فراوانی ادرار و تشنگی فرد در طول روز می‌شود.

وی ادامه داد: روزه‌داران می‌توانند با استفاده از میوه‌های آب‌دار در فاصله افطار تا سحر و عدم مصرف موادغذایی پرچرب و پرنمک از بروز عطش در طول روز جلوگیری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزه‌داری سبب بهبود ریفلاکس معده می‌شود. مصرف حجم غذای بالا موجب بازگشت اسید معده به مری می‌شود. افرادی که دچار ریفلاکس معده می‌شوند باید از مصرف غذاهای چرب، شیرین، شور، ترش، تند و نوشیدن نوشابه و دوغ جلوگیری کنند.

صفریان با اشاره به اینکه افراد نباید در وعده افطار، حجم غذایی بالا را به صورت ناگهانی وارد معده خود کنند، اظهار کرد: بهتراست افطار را با مایعات کم شیرین و کم حجم، آغاز و پس از 20 دقیقه شام را مصرف کنند. مصرف غذاهای حاوی پروتئین و کم شیرین در وعده سحر نیز از جمله اصول تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان باید به گروه آسیب‌پذیر مانند سالمندان، کودکان و زنان باردار توجه شود تا روزه‌داری سایر افراد خانواده منجر به بروز اختلال در تغذیه آنان نشود.

صفریان توصیه کرد، مردم نذورات خود را کم‌چرب و در ظروف مناسب در اختیار روزه‌داران قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha