چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 115150

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه امن‌ترین محل برای کودکان زیر 12 سال صندلی عقب خودرو است، افزود: خطر در قسمت عقب خودرو با استفاده از لوازم محافظتی و صندلی کودک 15 درصد کمتر از قسمت جلوی خودرو است.

سلامت نیوز: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه امن‌ترین محل برای کودکان زیر 12 سال صندلی عقب خودرو است، افزود: خطر در قسمت عقب خودرو با استفاده از لوازم محافظتی و صندلی کودک 15 درصد کمتر از قسمت جلوی خودرو است.


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه بهترین مکان برای کودکان زیر 12 سال صندلی عقب وسیله نقلیه است، گفت: در صندلی عقب، آسیب‌پذیری هنگام تصادف برای کودکان 15 درصد کمتر از قسمت جلوی خودرو است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین غلامی اظهار کرد: آمارها و تحقیقات و یافته‌ها از صحنه‌های تصادف نشان می‌دهد که یکی از آسیب‌ پذیرترین قشر در تصادفات رانندگی کودکان خردسال هستند و به دلیل بی‌احتیاطی در استفاده از مکان مناسب در وسیله نقلیه، بیشترین آسیب در حین تصادفات متوجه آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه امن‌ترین محل برای کودکان زیر 12 سال صندلی عقب خودرو است، افزود: خطر در قسمت عقب خودرو با استفاده از لوازم محافظتی و صندلی کودک 15 درصد کمتر از قسمت جلوی خودرو است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به صندلی ایمنی کودک در خودرو، گفت: صندلی ایمنی کودک باید مطابق با وزن کودک تهیه و یا از صندلی استفاده شود که دارای تنظیم وزن و پایه‌های مناسب و محکم باشد که بتواند وزن کودک را با صندلی تنظیم کند.

غلامی تصریح کرد: صندلی ایمنی کودک در لحظه ترمز ناگهانی یا تصادف خودرو انرژی جنبشی را جذب و از پرتاب کودک به طرف لوازم داخل خودرو یا خارجاز خودرو جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از کمربندی ایمنی و صندلی ایمنی کودک ضامن سلامتی راننده و سرنشینان است و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سفرهای تابستانی سلامتی و شادابی را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha