چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 115152

امواج مایکروویو روی بافت‌های عضلانی بیشترین تاثیر را دارد و این امواج پس از نفوذ نوعی اثر گرمایی در بدن تولید می‌کنند.

پارازیت‌هایی که روی سلامت می‌افتد

سلامت نیوز: امواج مایکروویو روی بافت‌های عضلانی بیشترین تاثیر را دارد و این امواج پس از نفوذ نوعی اثر گرمایی در بدن تولید می‌کنند.

تاثیر امواج الکترومغناطیس بر زندگی انسان و طبیعت از دیرباز مورد توجه بوده است. فضای اطراف ما پر از امواج الکترومغناطیس است که تاثیرات مثبت و منفی برای انسان‌ها دربر داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت، حضور این امواج در محیط اطراف ما جزو تفکیک‌ناپذیر از زندگی روزمره می‌باشد. از مغناطیس زمین، امواج خورشیدی، نور ستارگان تا وسایل خانگی (ماکروویو، موتورهای الکتریکی و...) سیم‌های برق،شبکه‌های انتقال الکتریسیته، رادیو و تلویزیون و... همه و همه مولد امواج الکترومغناطیس هستند. این امواج وقتی خطرناک می‌شوند که تشعشع بیش از حد از سوی آنها به سلول‌ها و بافت‌های انسانی برسد و انرژی این تشعشعات به انسان‌ها منتقل شده و باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شود. در بحث تشعشعات، میزان خطرناک بودن تشعشع برای انسان با توجه به توان فرستنده‌ای که در نزدیکی فرد قرار گرفته، مشخص می‌شود. فاصله کمتر از ۱۰ متر (دید مستقیم) از این فرستنده‌ها و توقف در برابر آنها به مدت نیم ساعت و بیشتر برای انسان مضر خواهد بود.

علیرضا میداودی، کارشناس الکترو مغناطیس در این باره گفت: سیستمی که در ایران از طریق آن به تولید و ارسال امواج پارازیت دست می‌زد احتمالا از گروه «Terrestrial Interference» است و امواج تولید شده از آن با عنوان امواج زمینی رادیویی یا مایکروویو شناخته می‌شوند. این امواج همانند سیگنال از یک برج رادیویی فرستاده شده و روی سیگنال‌های اصلی ماهواره سوار و باعث می‌شوند که تصاویر ماهواره به صورت شطرنجی دیده شوند.

وی گفت: برای آنکه بتوان در کانال‌های ماهواره‌ای اختلال ایجاد کرد باید امواج به فرکانس‌های مایکروویو در محدوده سه مگاهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز برسد و همچنین باید آنتنی به‌طور صحیح مقابل ماهواره قرار گیرد تا امواج به‌طور موازی با آن برخورد و در کانون جمع شود. در کانون نیز باید عنصری باشد که بتواند سیگنال‌های چند گیگاهرتز را به فرکانس‌های VHF یا UHF تبدیل کند. این عنصر همان LNB است که با دارا بودن کمترین نویز می‌تواند سیگنال ضعیفی را که در فاصله ۷۲ هزار کیلومتر رفت و برگشت داشته به فرکانس قابل نمایش تبدیل کند. مشخصا توان این پارازیت‌اندازها باید بیشتر از امواج ارسال شده باشد در این راستا اسیلاتورهایی در پهنای باند مایکروویو استفاده شده که تمامی کانال‌های ماهواره‌ای را دچار اختلال کند.

وی با اشاره به اینکه امواج الکترومغناطیس در قسمت‌های عضلانی بدن نسبت به بافت‌های چربی، عمق نفوذ کمتر و جذب بیشتری دارند، گفت: بنابراین امواج مایکروویو روی بافت‌های عضلانی بیشترین تاثیر را دارد و این امواج پس از نفوذ نوعی اثر گرمایی در بدن تولید می‌کنند.
دانشمندان تاکید می‌کنند که شدت امواج الکترونیکی که از دستگاه‌های ارسال پارازیت ماهواره‌ای پخش می‌شوند، از حد معمول بسیار بالاتر و برای انسان خطرناک است. لازم به ذکر است هر چه این امواج مدت بیشتری با بدن برخورد داشته باشد، خطرناک‌تر خواهند بود. از طرفی زمان برخورد این امواج هم آثار خاص خود را به دنبال دارد. مثلا برخورد امواج به بدن در زمان خواب احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

در هر صورت بسیاری روانشناسان و پزشکان هشدارهای جدی درخصوص امواج پارازیت و اشعه‌های تلفن همراه دکل‌های BTS داده‌اند و معتقدند بسیاری از سردرد‌ها، گیجی وخستگی، ناشنوایی مزمن، التهابات و سرطان‌های پوستی و خونی و اختلالات هورمونی (عقیم شدن مردان) و مشکلات باروری (در خانم‌های باردار) از جمله مواردی هستند که با این امواج ارتباط مستقیم دارند.

محمد ایمان زاهدی، متخصص مغز و اعصاب در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اشعه‌ها و امواجی که از پارازیت ساطع می‌شود، منجر به تومور مغزی در بزرگسالان و تغییر شکل مغز کودکان و خردسالان می‌شود. ضرر این امواج برای زنان باردار و کودکان دوچندان بزرگسالان است از این‌رو توصیه می‌شود کودکان و زنان باردار در معرض این امواج و اشعه‌های ساطع شده از تلفن همراه، ماکروویو، دکل‌های BTS حتی‌المقدور استفاده نکنند.

وی آثار و نتایج بیمارکننده تشعشات را قطعی خوانده و اعلام متخصصان مبنی بر در راه بودن «سونامی سرطان» در ایران را بی‌ارتباط با تشعشعات، آلودگی هوا یا استرس ندانسته است.
تضعیف سیستم دفاعی بدن، افزایش ناباروری در مردان، ابتلا به آلزایمر و پارکینسون، اختلالات عصبی، سردرد و چشم‌درد از عوارض احتمالی امواج آنتن‌های مخابراتی و ارسال پارازیت به شمار می‌روند. در برخی موارد در ایران، دکل‌های مخابراتی در چند متری اتاق نشیمن و اتاق خواب شهروندان  قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha