معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با آزمایش های انجام شده بر روی بنزین های توزیعی در تهران و کرج مشخص شد با معیارهای استاندارد یورو 4مطابقت دارد.

سلامت نیوز: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با آزمایش های انجام شده بر روی بنزین های توزیعی در تهران و کرج مشخص شد با معیارهای استاندارد یورو 4مطابقت دارد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با آزمایش های انجام شده بر روی بنزین های توزیعی در تهران و کرج مشخص شد با معیارهای استاندارد یورو 4مطابقت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایران،ایرنا، سعید متصدی بابیان این مطلب اظهار کرد:بر اساس مصوبه هیات دولت در اردیبهشت ماه سالجاری قرار شد سازمان حفاظت محیط زیست هر سه ماه یکبار بنزین توزیعی را با استاندارد یورو 4 آزمایش و نتیجه را اعلام کند.
وی افزود:بر اساس این مصوبه قرار است اولین گزارش سازمان حفاظت محیط زیست از وضعیت بنزین توزیعی در 4 کلان شهر تهران، کرج ، اراک و تبریز مرداد ماه اعلام شود.
البته قرار بود در تبریز از اول مرداد ماه بنزین یورو 4 توزیع شود اما با تلاش وزارت نفت از 12 تیرماه توزیع بنزین یورو 4 در این شهر آغاز شد.
متصدی ادامه داد: بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست در این فاصله هم نمونه گیری هایی از بنزین توزیعی در این 2 کلان شهر تهران و کرج داشته که نتیجه آزمایش ها نشان می دهد بنزین های توزیعی با معیارهای استاندارد یورو 4 مطابقت دارد.
وی افزود: بر اساس استاندارد یورو 4 باید میزان آروماتیک بنزین زیر 35 درصد، بنزن زیر 1 درصد و الفین ها 18 درصد باشد که بررسی ها نشان داد میزان آروماتیک بنزین توزیعی در دو کلان شهر تهران و کرج حدود 24 درصد، بنزن زیر 1 درصد یعنی بین 8 تا 9 دهم درصد و الفین ها زیر 6 درصد بوده است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت باید اولین گزارش کامل وضعیت بنزین توزیعی 10 مرداد ماه اعلام شود اما از آنجا که تا این تاریخ کار نمونه گیری انجام می شود، بنابراین گزارش کامل نتایج نمونه گیری و آنالیز در نیمه اول مرداد ماه اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha