شیوع ایدز به دنبال تجمع معتادان در قالب کمپ ها

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با بیان اینکه اعتیاد از جمله عوامل موثر در شیوع ایدز است، گفت: درخصوص پیشگیری از ایدز در نقاط مختلف کشور در پی اعتیاد، تصمیماتی گرفته شده که مراحل اجرایی آن طی دو هفته آینده مشخص می‌شود.

 

به گزارش(ایسنا)، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه نشست مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر با وزارت بهداشت، با بیان اینکه در این جلسه مجموعه تصمیمات اتخاذ شد، اظهار کرد: قرار است راهکارهای اجرایی مربوط به پیشنهادات ارائه شده در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد، طی دو هفته آینده مشخص شوند و بتوانیم با عمق و محتوای بیشتری در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و همچنین مشکل کمپ‌های ترک اعتیاد حرکت کنیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر با آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی و ناشی از اعتیاد روبه‌رو هستیم و در کنار آن بیماری‌های ناشی از اعتیاد بسیار مخرب هستند که این موضوع با توجه به مصرف موادمخدر جدید، پیچیده‌تر است.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه این موضوع معلول بدرفتاری افراد و گاهی اوقات غفلت خانواده‌هاست گفت: البته نقش دولت و مجلس را در این خصوص نفی نمی‌کنیم و گاهی اوقات تصمیمات آنها زمینه‌ساز رفتار غلط می‌شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در این جلسه تمرکز ما بر روی بیماری ایدز بود، گفت: اعتیاد از جمله عوامل موثر در شیوع ایدز است. درباره پیشگیری از وقوع ایدز در نقاط مختلف کشور در پی اعتیاد نیز تصمیماتی گرفته شده که مراحل اجرایی آن طی دو هفته آینده مشخص می‌شود. باید گفت تجمع معتادان در قالب کمپ‌ها می‌تواند شیوع ایدز را به دنبال داشته باشد.

 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره علت عدم اعلام آمارهای دقیق از بیماری ایدز و اعتیاد در کشور گفت: آمارهای اعلامی دقیق هستند و این دولت چیزی برای پنهان کردن ندارد. در حال حاضر آمار اعلامی برای ایدز 27 هزار نفر در کشور است که معمولا آن را به علت پنهان‌کاری مردم، ضرب‌در 4 می‌کنند.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: آمار ایدز نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته اما باید گفت مخفی‌کاری در این خصوص در میان نبوده و باید راهکارهایی پیدا شود که این بیماری بیش از این گسترش نیابد.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha