مصرف داروها در کشور ما نادرست است به گونه‌ای که آنتی بیوتیک‌ و مسکن‌ از جمله پر مصرف‌ترین داروها است در حالی که داروهای ضروری بیماران کم مصرف می‌شود.

سلامت نیوز: مصرف داروها در کشور ما نادرست است به گونه‌ای که آنتی بیوتیک‌ و مسکن‌ از جمله پر مصرف‌ترین داروها است در حالی که داروهای ضروری بیماران کم مصرف می‌شود.
هوشنگ امر الهی داروساز، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 50 درصد نسخه‌ها را آنتی بیوتیک‌ها تشکیل می‌دهند به طوریکه از نظر ریالی پرمصرف ترین داروها در کشور آنتی بیوتیک‌ها هستند و از نظر عدد مسکن‌ها پر مصرف ترین داروها در کشور هستند.

وی ادامه داد: مصرف داروها در کشور ما بسیار نادرست است به گونه‌ای که داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها و مسکن ها که نباید زیاد مصرف شود پر مصرف ترین دارو‌ها هستند در حالی که داروهای ضروری بیماران کم مصرف می‌شود.

امر الهی افزود: داروهای قلبی، عروقی ازجمله داروهایی است که کمتر از میزان طبیعی مصرف می شود علاوه بر این داروهای بیماران دیابتی و داروهای چربی خون هم در کشور ما کم مصرف می‌شود به طوریکه عوارض این بیماری‌ها در طولانی مدت هم سلامت فرد و هم اقتصاد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: مسکن‌ها، کورتون‌ها و آنتی بیوتیک‌ها که بالاترین میزان مصرف را در کشور ما دارد اثر کوتاه مدتی دارد و مصرف نادرست آنها عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha