وزارت صنایع و معادن موافقت كرد حدود 250 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی با بهره 6 درصد به عنوان سرمایه در گردش به كارخانه‌های داروسازی و تولید مواد اولیه دارو پرداخت شود.

محمد نوروزی - عضو هیات‌مدیره سندیكای تولیدكنندگان مواداولیه دارویی و شیمیایی - با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: گروهی متشكل از وزارت صنایع و معادن و سندیكای تولیدكنندگان مواداولیه دارویی و شیمیایی سهمیه لازم برای هریك از كارخانه‌های داروسازی و تولید مواداولیه دارو را تعیین خواهند كرد.

وی یادآور شد: همچنین وزارت صنایع و معادن 250 میلیون دلار به عنوان تنخواه ری‌فاینانس در بانك مركزی در اختیار كارخانه‌های داروسازی و تولید مواداولیه دارو قرار می‌دهد كه در این زمینه داروهای موردنیاز با كد آن‌ها از طریق وزارت صنایع و معادن به بانك مركزی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: پرداخت مبالغ یادشده حداكثر تا 10 روز دیگر عملی می‌شود.

نوروزی عنوان كرد: حتی در صورت تامین یك چهارم از كل نقدینگی كارخانه‌های داروسازی و تولید مواداولیه دارو، مشكل این كارخانه‌ها تا حدود زیادی برطرف شده و مشكل كمبود دارو نیز در كشور به وجود نخواهد آمد.

به گفته او تولیدكنندگان حوزه دارو در كشور به دو بخش تولیدكنندگان مواداولیه واسطه‌ای و تولیدكنندگان داروهای ساخته شده تقسیم‌بندی می‌شوند كه در زمینه تولید مواداولیه واسطه‌ای حدود 40 كارخانه و در بخش تولید داروهای ساخته شده بیش 200 كارخانه در كشور فعالیت می‌كنند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است كه وی اخیرا اعلام كرده بود كه وزارت صنایع ومعادن 200 میلیون دلار به عنوان تنخواه ری‌فاینانس در بانك مركزی در اختیار كارخانه‌های داروسازی و تولید مواداولیه دارو قرار خواهد داد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha