جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: 115194

نیما رضایی در پاسخ به این سوال که آیا تعویض بنزین مصرفی در تهران تاثیری در ایجاد بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در کودکان داشته است گفت: در جواب این سوال باید به این مسئله توجه داشته باشیم که تا حدود 5 دهه گذشته بیماری‌های شایعی در کشورها داشتیم که تعداد زیادی بر اثر ابتلا به آنها جان خود را از دست می‌دادند.

تاثیرات آلودگی هوا لحظه‌ای نیست

سلامت نیوز :نیما رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا تعویض بنزین مصرفی در تهران تاثیری در ایجاد بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در کودکان داشته است گفت: در جواب این سوال باید به این مسئله توجه داشته باشیم که تا حدود 5 دهه گذشته بیماری‌های شایعی در کشورها داشتیم که تعداد زیادی بر اثر ابتلا به آنها جان خود را از دست می‌دادند.

وی ادامه داد: با پیشرفت بهداشت و واکسیناسیون نوع بیماری‌ها تغییر کرد؛ بیماری‌های واگیر کمتر شد اما بیماری‌های دیگری مانند آسم و آلرژی، چاقی و غیره رواج پیدا کرد.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان یاد آور شد: آسم و خس خس سینه طولانی مدت بچه‌ها و بزرگسالان که منشاء محیطی یا ژنتیکی دارد، آلودگی هوا آن را تشدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهر تهران یک شهر آلوده به شمار می‌رود و سال گذشته هم تعداد روزهایی که هوای سالم و پاک داشتیم اندک بود و این به تشدید آسم و علائم آن کمک می‌کند.

به گفته رضایی نمی‌توان تاثیرات آلودگی هوا را در بیماران لحظه‌ای مشاهده کرد.

وی گفت: ممکن است که آلودگی هوا اثرات خود را چندین روز بعد نمایان کند بنابر این نمی‌توان گفت که حالا که هوا تمیز است، تعداد کودکانی که بر اثر آلودگی هوا بیمار شده‌اند کاهش یافته است.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان تاکید کرد: شاید تعدادی از بیماران ما حاصل روزهای آلوده قبل باشند که اکنون بیماری‌شان خودش را نشان داده است.

وی تصریح کرد: تحقیقی در این زمینه در حال انجام است اما باید بدانیم که در بهار عوامل دیگری مانند گرد افشانی گیاهان هم در تشدید آسم تاثیر گذار هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha