جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 115196

وزیر بهداشت اعلام کرد: برای رفع مشکل کمبود متخصص در طرح تحول نظام سلامت، قرار است ظرف 2 - 3 ماه آینده 1400 نفر از متخصصان را در سراسر کشور توزیع کنیم.

توزیع 1400 متخصص در طرح تحول سلامت

سلامت نیوز : وزیر بهداشت اعلام کرد: برای رفع مشکل کمبود متخصص در طرح تحول نظام سلامت، قرار است ظرف 2 - 3 ماه آینده 1400 نفر از متخصصان را در سراسر کشور توزیع کنیم.

به گزارش فارس، حسن هاشمی شب گذشته در حاشیه مراسم محفل انس در دانشگاه تهران گفت: طرح تحول نظام سلامت به خوبی پیش می‌رود و در اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها حاکی از رضایت مردم، نمایندگان مجلس، استانداران و ائمه جماعات دارد.

وی ادامه داد: اما فکر می‌کنم نقص‌های زیادی داریم و تا پایان سال باید صبر کنیم چرا که اشکالاتی وجود دارد و باید به تدریج برطرف شود.

وزیر بهداشت گفت: این اشکالات به خصوص در بحث تجهیزات و امکاناتی که باید بیمارستان‌ها داشته باشند و همچنین کمبود متخصصان خلاصه می‌شود به همین دلیل قضاوت در مورد این طرح باید به پایان سال موکول شود.

وی ادامه داد: اکنون شاهد هستیم که طبق گزارشات یک عمل جراحی قلب که در گذشته چند میلیون تومان بود اکنون با 350 هزار تومان انجام می‌شود بنابراین اگرچه رضایتمندی نسبی حاصل شده اما نباید مغرور شویم و باید اشکالات کار را ببینیم.

هاشمی همچنین در مورد مشکلات جانبازان در تأمین دارو و دریافت خدمات درمانی گفت: مشکل جانبازان بیمه است که به این دلیل سرگردان شده بودند به تازگی در هیأت وزیران تصمیماتی گرفته شد که اگر اجرایی شود مشکلشان برطرف خواهد شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات بنیاد شهید کافی نبود بیمه جانبازان به دستگاه‌هایی که متعلق به آنها بودند واگذار شده بود در نتیجه نگاه‌های مختلف در وزارتخانه‌های مختلف باعث شده بود که یک دستگاه بیمه خوبی بدهد و یکی کم هزینه  و این امر موجب شد جانبازان خدمات خوبی دریافت نکنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در هیأت وزیران به همین دلیل تصمیم‌گیری شد حتی به مجلس هم اعلام شود که تمام اعتبارات از وزارتخانه‌ها کسر شود و در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد تا بیمه‌ای یکپارچه داشته باشند بنابراین اگر این طرح عملیاتی شود یک دستگاه متولی بیمه جانبازان خواهد بود و سرگردانی آنها برطرف خواهد شد.

وزیر بهداشت در مورد مشکلات دارویی جانبازان نیز گفت: با توجه به اینکه جانبازان مربوط به دوران دفاع مقدس هستند در نتیجه بیماری و دارویی که نیاز دارند مشخص است بنابراین نباید این افراد به داروخانه‌ها مراجعه کنند و می‌توان دارویشان را به درب منزلشان فرستاد.

وی گفت: اگر بنیاد شهید موافق باشد که داروخانه‌های خاصی را ایجاد کند ما هر نوع همکاری را با آنها خواهیم داشت، آنچه که اهمیت دارد این است که مانند سال‌های ابتدایی، متولی جانبازان یک دستگاه باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: برای ما که مردمی متدین هستیم قرائت قرآن باعث آرامش و تسکین است و برای همه ما در ابعاد مختلف درس زندگی است و می‌تواند در سلامت معنوی مؤثر باشد.

وی گفت: حفظ سلامت معنوی مقدمه سلامت جسمی است و ماه رمضان که باعث آرامش بندگان می‌شود می‌تواند در حفظ سلامتی کمک کند چرا که بیش از 50 درصد سلامت مردم و حتی بیماری‌های ژنتیک به سلامت روح و روان برمی‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاکری ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    یه کمی هم به فکر پرستارا باشید توروخدا