به گفته رییس انجمن رادیولوژی ایران، بیمارستان‌های دولتی برخلاف بیمارستان‌های خصوصی، دارای نیروهای فنی متخصص در امور رادیولوژی نیستند كه این خود باعث کاهش کارایی این بخش‌ها و داشتن خطرات احتمالی برای مراجعان رادیولوژی است.

دکترعبدالرسول صداقت در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: حضور متخصصان فنی رادیولوژی در بیمارستان‌ها به حدی حائزاهمیت است که دراین باره قوانینی وضع شده اما متاسفانه برخلاف نظارت کاملی که بر روی بخش‌های خصوصی اعمال می‌شود به طوری که در صورت نبود متخصص فنی رادیولوژی این بخش طبق قانون حتی طی چند روز تعطیل می‌شود، درباره بخش‌های دولتی این قانون به طور کامل اعمال نمی‌شود.


رییس انجمن رادیولوژی ایران افزود: هر چند در این رابطه آمار چندان دقیقی در دست نیست؛ اما به طور تقریبی نزدیک به 50 درصد بخش‌های دولتی فاقد مسئول فنی تخصصی در این زمینه هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر چند شاید ضرر ناشی از این مسائل در کوتاه مدت چندان به نظر نیاید اما امکان دارد در درازمدت هم به بیماران و هم به کارکنان بخش‌های رادیولوژی صدمات جبران ناپذیری وارد کند.

دکتر صداقت در پایان از مسوولان ذی‌ربط خواست تا راه کارهای لازم برای به خدمت گرفتن مسوولان فنی متخصص رادیولوژی در بخش‌های دولتی را در سرلوحه کار خویش قرار دهند و انجمن رادیولوژی ایران آمادگی دارد تا وزارت بهداشت را در این زمینه یاری كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha