یک متخصص زنان و زایمان گفت: توجه به درجه حرارت فضای استخر برای تمام افراد به ویژه زنان باردار اهمیت دارد.

استفاده از سونا و جکوزی برای زنان باردار خطرناک است؟

سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان گفت: توجه به درجه حرارت فضای استخر برای تمام افراد به ویژه زنان باردار اهمیت دارد.

دکتر بهناز خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شنا برای زنان باردار مشکلی ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که انجام حرکات پرشی برای زنان باردار مناسب نیست و در صورتی می‌توانند در محیط استخر بمانند که درجه حرارت آن مناسب باشد.

وی با بیان اینکه درجه حرارت استخر نباید از یک درجه حرارت نرمال و ملایم بیشتر باشد، افزود: زنانی که سابقه سقط جنین دارند باید با احتیاط به محیط‌های گرمی مانند استخر بروند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه این دسته از زنان هنگام دوش گرفتن قبل و بعد از شنا باید به دمای آب توجه و از آب با دمای متعادل استفاده کنند، اضافه کرد: دمای آب استخر و یا دوش نباید به حدی باشد که منجر به تحریک بدن مادر شود چرا که افزایش دمای بدن مادر برای جنین خطرناک است.

خانی با بیان اینکه زنان بادار تنها می‌توانند شنای معمولی داشته باشند و باید از انجام حرکات پرشی و شدید اجتناب کنند، ادامه داد: استفاده از سونا و جکوزی برای مادران بادار خطرناک است و البته باید توجه داشت که تمام افراد باید به درجه حرارت محیط استخر و فضاهایی مانند جکوزی و سونا توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: خطر استفاده از سونا و جکوزی برای زنان باردار اثبات نشده است و تا این مسئله به لحاظ علمی ثابت نشود نمی‌توان گفت افزایش درجه حرارت بدن مادر در محیط‌هایی مانند سونا و جکوزی منجر به سقط جنین می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه باید بدانیم درجه حرارت محیط استخر تا چه اندازه طبیعی و یا غیر طبیعی است، افزود: افزایش و یا کاهش درجه حرارت محیط برای تمام افراد خطرناک و مضر است و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند لازم است با احتیاط بیشتری در محیط‌هایی مانند استخر، سونا و جکوزی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha