سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از اینکه از بین رفتن زمین‌های کشاورزی به ویژه در جنوب و جنوب غرب استان تهران موجب بروز خشکسالی شده است، گفت: همین مساله باعث شده با کمترین باد، شاهد پراکندگی گردوغبار باشیم.

سلامت نیوز: سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از اینکه از بین رفتن زمین‌های کشاورزی به ویژه در جنوب و جنوب غرب استان تهران موجب بروز خشکسالی شده است، گفت: همین مساله باعث شده با کمترین باد، شاهد پراکندگی گردوغبار باشیم.

حسین طلا در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری آلودگی هوای شهر تهران به دلیل وجود گردوغبار، افزود: عمده مشکل این آلودگی مربوط به خشکسالی، نبود آب کشاورزی و به تبع آن از بین رفتن زمین‌های کشاورزی به ویژه در جنوب و جنوب غرب استان تهران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه حجم زیادی آب از سدهای مختلف به استان تهران روان می‌شود اما متاسفانه سیستم تصفیه خانه آب در شهرستان‌های مختلف این استان علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته کامل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اکنون تامین آب کشاروزی در شهرستان‌های استان تهران مانند ری و اسلامشهر با مشکلاتی مواجه است، یادآور شد: را‌ه‌های انتقال آب به سمت مزارع با معضلاتی همراه است به گونه‌ای که به دلیل نبود کشاورزی مناسب و مشکلات در تامین آب شاهد بروز خشکسالی‌هایی هستیم که با کمترین باد، گردوغبار به زمین و هوا پراکنده می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم اگر به دنبال حذف آلودگی ناشی از گردوغبار در استان تهران هستیم باید جلوی خشکسالی زمین‌های اطراف این استان را بگیریم و در این حوزه به دنبال ایجاد کمربندی‌های فضای سبز و درختکاری‌ها در این شهرستان‌ها باشیم.

طلا با بیان اینکه نباید به بهانه برخوردار بودن استان تهران، منابع مالی و مادی این استان را کاهش داد، افزود: در غیر این صورت باید شاهد وجود گرد وغبارهایی باشیم که همواره برای رفع آن جلسات و نشست‌های مختلفی برگزار می‌کنیم؛ بدون شک این‌ها با یکدیگر دارای تناقض است و دولت باید در تامین و اختصاص بودجه و اعتبارات پاسخگوی نیازها باشد.

وی در ادامه به معضلات مردم در شهرستان پردیس اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون حدود 150 هزار نفر در شهرستان پردیس ساکن هستند که بر این اساس سوال من آن است تصفیه خانه فاضلاب در این شهرستان در کجا قرار دارد؟ چرا در این خصوص اقدامی صورت نمی گیرد؟

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: متاسفانه فاضلاب شهرستان پردیس تصفیه خانه ندارد و آب‌ها در جوی و نهرها روان می‌شود؛ علاوه بر این در کنار شهرک طلاییه در بخش بومهن لوله فاضلاب به جوی آمده و آب فاضلاب در آن نیز روان شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، تاکید کرد: با وجود آنکه برای حاصلخیزی زمین‌های زرع سالیان سال دعوا بود اما اکنون به دلیل نبودن آب، این زمین‌ها خشک شده و متاسفانه باید این واقعیت را پذیرفت که تخریب کشاورزی، نبود آب مناسب، افزایش خشکسالی‌ها چنین گردوغباری را رقم زده است.

طلا تاکید کرد: اکنون حدود هزار میلیارد اعتبار یا تسهیلات مالی لازم است تا بتوان پروژهای تصفیه خانه جنوب و جنوب غرب استان تهران را به اتمام رساند، متاسفانه امروزه هکتارها زمین در جنوب غرب استان تهران در بخش قلعه نو با آب آلوده برنج کشت می‌شود که به طور حتم دراین شرایط نمی‌توان به روند کار ادامه داد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران درباره پیگیری مجمع نسبت به وجود گردوغبار در استان تهران و افزایش خشکسالی زمین‌های کشاورزی، گفت: این مهم در دستور کار مجمع قرار می‌گیرد و در اولین فرصت درخواست برگزاری جلسه‌ای پیرامون رفع معضلات شهرستان‌های استان تهران را با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha