وزیر بهداشت در واکنش به تجمع چندین باره برخی پزشکان متخصص که طبق تعهد ضمن تحصیل باید 12 سال در مناطق محروم خدمت کنند و اکنون خواستار ابطال قرارداد خود هستند،گفت: گویی این تحصن‌ها در وزارت بهداشت به یک روال تبدیل شده است، این پزشکان باید به تعهد خود عمل کنند.

پزشکانی که امتیاز گرفته‌اند به تعهد خود عمل کنند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در واکنش به تجمع چندین باره برخی پزشکان متخصص که طبق تعهد ضمن تحصیل باید 12 سال در مناطق محروم خدمت کنند و اکنون خواستار ابطال قرارداد خود هستند،گفت: گویی این تحصن‌ها در وزارت بهداشت به یک روال تبدیل شده است، این پزشکان باید به تعهد خود عمل کنند.


از ابتدای دولت یازدهم و از زمانی که دکتر حسن هاشمی سکان مدیریت وزارت بهداشت را در دست گرفت، برای چندمین بار بیش از 300 پزشک متخصص و جراح با اعتراض به مدت گذراندن دوره طرح خود در مناطق محروم در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. به گفته این پزشکان با گذشت یک سال از عمر دولت و با وجود درخواست‌های پی در پی برای ملاقات با جناب وزیر تاکنون نتوانسته‌اند ایشان را ملاقات کرده و رو در رو، با وی به صحبت بنشینند.


این جراحان در متن درخواست خود از وزیر بهداشت آورده‌اند: «با توجه به تعیین مدت خدمت بعد از فراغت از تحصیل در قوانین کشوری برابر طول تحصیل و ناعادلانه بودن طول مدت خدمت پزشکان متخصص در «سهمیه خانم‌ها» (12 سال) در مقایسه با سهمیه «مناطق محروم» (4 سال) و در حالی که بسیاری از خانم‌ها مانند مشمولان سهمیه منطقه محروم قبلاً در دوره عمومی دو سال و گاه بیشتر خدمت کرده‌اند. از سویی با توجه به نمره حد نصاب بالاتر در سهمیه خانم‌ها، استدعا داریم عدالت بین مشمولان سهمیه خانم‌ها و مناطق محروم به لحاظ طول مدت خدمت برقرار شود. مدت خدمت در سهمیه خانم‌ها به سقف چهار سال مورد نظر قانون بازگردد که بطور قطع موجب ایجاد امید در این پزشکان و رغبت به کار در آن‌ها خواهد شد.»


برای روشن شدن اصل موضوع باید کمی به عقب برگشت. سال 82 با تصویب قانونی در شورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت که به نشست پنجاه و هشتم شهرت دارد، مقرر شد ظرفیت پذیرش در مناطق محروم از 10 درصد به 30 درصد افزایش یافته و حد نصاب قبولی در این ظرفیت، دریافت 80 درصد حد نصاب نمره تعیین شود. از طرفی مقرر شد در سهمیه زنان با احتساب دریافت 90 درصد نمره قبولی پذیرش صورت گیرد و استفاده‌کنندگان از سهمیه زنان مکلف شدند طی یک تعهدنامه رسمی برای خدمت در مناطق محروم 3 برابر مدت تحصیل تعهد دهند.


به عبارت دیگر، این پزشکان در بدو ورود به دانشگاه برای تحصیل در رشته‌های مختلف پزشکی با امضای تعهدنامه محضری قبول کردند به ازای استفاده از این سهمیه بعد از پایان تحصیل، 12 سال (معادل 3 برابر مدت تحصیل) را در مناطق محروم خدمت کنند، گرچه این پزشکان جراح معتقدند شورای آموزش تخصصی، صلاحیت تعیین طول مدت خدمت در هیچ حرفه‌ای ندارد اما با شکایت‌های متوالی نسبت به تصمیم‌گیری شورا به مراجع قضایی، این مرجع قانونی دانسته شد تا جایی که حکم در آرای وحدت رویه عمومی مطرح و راه شکایت به آن برای همیشه بسته می‌شود.


پایبندی به تعهدات
این پزشکان با همه فراز و نشیب‌هایی که در سیستم قضایی پشت سر گذاشتند، اکنون با تجمع در مقابل وزارت بهداشت خواستار کاهش مدت زمان خدمتی که به آن متعهد شده‌اند، هستند.
دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت با انتقاد به این نوع تجمع‌ها به روزنامه ایران می‌گوید: متأسفانه این تحصن‌ها یک روال شده است که بتدریج آن را جمع خواهیم کرد. این درست نیست هر امتحانی که می‌دهند جلوی وزارت بهداشت جمع شوند و اعتراض کنند. هر کسی هر تعهدی دارد مکلف است به آن عمل کند. وی می‌افزاید: براساس اخباری که به من رسیده است این پزشکان خانم که با امتیاز ویژه در مناطق محروم پذیرفته شده‌اند و تعهد خدمت 12 ساله داده‌اند چندین روز پیوسته مقابل وزارت بهداشت جمع شده‌اند و الان به بهانه‌هایی می‌خواهند زیر تعهد خود بزنند.


وزیر بهداشت با اشاره به این‌که متأسفانه در گذشته نیز مواردی از این قبیل رخ داده است که با فشار و تحصن توانسته‌اند تغییر وضعیت دهند و اکنون از جانب ما نه پذیرفته و نه قابل رد است، می‌گوید: این‌که کسی تعهد محضری داده است که با نمره پایین‌تر در رشته‌های پزشکی نظیر زنان، مامایی، چشم‌پزشکی، جراحی یا ارتوپدی ادامه تحصیل دهد در قبال 12 سال خدمت و حالا این فکر را کند که می‌تواند با فشار شرایط را تغییر دهد، شدنی نیست. این پزشکانی که در مقابل وزارت بهداشت جمع می‌شوند، براساس یک تعهد از یک امتیاز برخوردار شده‌اند و شاید افراد دیگری در آن زمان می‌توانستند از این ظرفیت استفاده کنند. بنابراین باید به تعهد خود عمل کنند.

بنا به گفته این پزشکان جراح، تجمع شان مقابل وزارت بهداشت به منزله زیر پا گذاشتن تعهداتشان نیست و منکر سهمیه‌ای که به موجب آن زیر بار این تعهد رفته‌اند، نیستند بلکه متقاضی این هستند تا بتوانند با وزیر بهداشت برای حل مشکلشان ملاقاتی داشته باشند. 

وزارت بهداشت زیر بار حرف زور نمی‌رود
به ادعای یکی از این پزشکان که از درج نامش امتناع می‌کند، در ابتدای سال 93 به دایره تنقیح حقوقی مجلس نامه‌ای نوشته شد که این جراحان مشمول ماده 14 (خدمت معادل طول تحصیل) هستند. در این میان برای بررسی موضوع مهندس موهبتی معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت بهداشت شخصی را به نام دکتر حبیب‌زاده که حقوقدان هستند مسئول بررسی این درخواست کردند. فرد معرفی شده طی یک ماه و نیم کار کارشناسی شده نامه‌ای را به شورای آموزش تخصصی با این مضمون نوشت: «خواهشمندم در خصوص تصمیم این شورا برای افزایش طول خدمت سهمیه زنان از 4 سال به 12 سال توضیح دهید. براین اساس برای این حقوقدان روشن شد که این قانون دارای اشکالاتی است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.»


وزیر بهداشت درپاسخ به ادعای پزشکان مبنی بر اینکه اداره حقوقی وزارت بهداشت بعد از یک ماه‌ونیم بررسی حق را به پزشکان داده، می‌گوید: نامه این پزشکان معترض را خودم مطالعه کردم و برای رسیدگی‌های بعدی به بخش‌های مربوطه ارجاع دادم. در خصوص اظهار نظر اداره حقوقی که مشکلاتی نیز به بار آورد باید بگویم این اداره در اعلام اظهار نظر خود تخلف کرده بود. اظهارنظری که امروز برگ برنده این پزشکان شده است یک اظهار نظر شخصی است و ایشان هم حق نداشت بدون اجازه مسئول مافوقش اظهارنظر کند. بنابراین اظهار نظر ایشان نه تنها از جانب ما رد است بلکه از سوی معاونت حقوقی وزارت بهداشت هم رد شده است. تکلیف کاملاً واضح است؛ کسی که تعهد داده و از امتیازی برخوردار شده و سودی شامل حالش شده امروز نمی‌تواند بیاید زیر قول و تعهد خود بزند.
دکتر هاشمی عنوان می‌کند: اگر حقی دارند، دیوان عدالت اداری هست، قوه قضائیه هست، می‌توانند شکایت کنند و احقاق حق کنند اما اگر با تجمع و تحصن بخواهند کاری از پیش ببرند باید بگویم در این دوره وزارت بهداشت زیربار حرف زور نخواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سهمیه زنان شیردل ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    81 1
    آقای وزیر دلسوز در این ماه مبارک برخوردتان با خواسته قانونی سهمیه خانمها که همکاران ویا بهتر بگویم شاگردانتان هستند عجولانه وبا عصبانیت همراه است.اگر کمی منصفانه تر و عادلانه تربرخورد نمائید مشکل قابل حل است چراکه فارغ التحصیلان جدید وسهمیه مناطق محرومی که امسال در نظرگرفته اید و1400 نفر متخصصی که بنابه فرموده معاون محترم درمانتان 2 ماه آینده به مناطق محروم اعزام میشوند کاهش مدت طرح ما را جبران خواهند کرد.بعداز نامه های فراوانی که نوشته شد وازطرف وزارت بهداشت پاسخ منطقی دریافت نشد راه دیگری جز تجمع برای رساندن حرف متخصصین زن به گوش شما وجود نداشت.وزارت بهداشت در واقع خانه امید پزشکان است وتجمع در مقابل آن حق پزشکان است نه زورگویی!!!خواستن عدالت واجرای قانون زورگویی است یا ارجاع شرم آور متخصص به متخصص بیماران در مناطق محروم توسط ما سهمیه زنان؟؟؟؟آیا این است خدمت به مناطق محروم ؟ما خواستیم این زورگویی را 4 سال تحمل کنیم وآنرا زیر سئوال نبریم ولی مثل اینکه باید کلا انجام طرح را که بگفته خودتان سربازی اجباری است زیر سئوال ببریم تا برای همیشه طرح وطرح بازی وتلف کردن وقت متخصصان حذف شود.خدا ناظر اعمال ماست و قضاوت با اوست....
  • سهمیه خانمها ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    81 0
    جناب وزیر! واقعا حقوقدان منصوب از طرف آقای مهندس طاهر موهبتی معاون حقوقی و امور مجلستان که منصوب جنابعالی است متخلف است؟؟؟ اظهار نظرش شخصی است؟چون از حق ما مظلومان دفاع کرده !
  • سهمیه زنان ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    86 0
    ما زیاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه میپنداشتیم وزیر محترم دولت تدبیر وامید !چرا شما برخوردتان با خواسته قانونی وبه حق پزشکان زن همکارتان آنهم در ماه مبارک اینگونه با عصبانیت وتهدید است؟خدا به داد بیماران شما ومردم ایران برسد.شما با اظهار نظر عجولانه ویکطرفه تان ما را ناامید کردید وانگار میخواهید تجمع وتحصن چند پزشک زن که برای دادخواهی آمده اند را سیاسی جلوه دهید از شما که ادعای خیری ونیکوکاری وطرفداری از مظلوم را دارید چنین برخوردی بسیار بعید است ما چگونه وکی زورگویی کرده ایم؟این مسئولان وزیردستان بی منطق وضعیف کش ومتخصص کش شما هستند که زور میگویند واز متخصصین زن، ۱۲ سال کار شرم آور ارجاع متخصص به متخصص از شهرستان به مرکز استان ودر واقع تلف شدن استعدادهای بهترین فرزندان ایران اسلامی وعلافی وخفه شدن وسکوت وگور وگم شدن ومردن در جاده ها برای کاری بیهوده را طلب میکنند.
  • پزشکان صبور ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    55 0
    وزیر محترم ما که نمراتمان برابر سهمیه آزاد وگاه از آن بالاتر بوده هیچ تهعدی جز طرح معمول وقانونی برابر تحصیل نداریم .آنهائیکه واقعا امتیاز گرفته اند ونمره شان 80 درصد بوده چرا به تعهد خود عمل نکردند وبجای 12 سال 2سال طرح گذرانده اند و به ادعای آقای حیدر پور نماینده مجلس اصلا طرح نگذرانده اند!شما میتوانید آنها را از کلان شهرها جهت آغاز ویا ادامه طرح فرا خوانید.اجرکم عندالله گواهی دیگر بر حقانیت ما: مدرکی که نشان میدهد سهمیه مناطق محروم آقایان که با 80 درصد نمره قبول شده اند از انجام طرح طفره رفته اند!!!!! عوض حیدرپور عضو کمیته تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری در گفتگو با فارس( 83/10/28):دبیرخانه شورای علوم پزشکی و تخصصی به هیچوجه مورد اطمینان نیستند و تخلفاتی که به خصوص در زمینه برگزاری آزمون و استفاده های نابجا از سهمیه مناطق محروم انجام شده ضرورت تغییر همه اعضای این شورا و لغو قبولی پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم را در آزمون سال 82 نشان می‌دهدبا توجه به تخصیص سهمیه مناطق محروم از سال 78 تاکنون هیچ پزشک متخصصی که از طریق این سهمیه پذیرفته شده به مناطق محروم نرفته و این نشان می دهد که در تخصیص این سهمیه، اعمال سلیقه می شود. !!!!!!! وزیر محترم ورییس مرکز سنجش آموزش پزشکی دکتر پورکاظمی لطفا پیگیر این مسئله باشید ! سهمیه زنان که هیچ ربطی به مناطق محروم نداشته 12 سال باید عمرشان تلف شود وآنان که مال سهمیه مناطق محرومند در کلان شهرها مشغولند.خدا را خوش نمی آید اینهمه اجحاف در حق زنان.....ما آنهائی را که در حقمان ظلم میکنند نبخشیده و نفرین خواهیم کرد .
  • زنان عدالت خواه ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    79 0
    جناب آقای وزیر! هیچکس از یک وزیر انتظار ندارد زیر بار حرف زور برود! ولی حرف زور هم نباید بزنید! آیا درخواست ملاقات عده ای از همکارانتان با شما حرف زور است!شما نظام سلامتتان را بر دوش همین همکارانتان بنا کرده اید چگونه است که ارزش یک وقت ملاقات را ندارند!اهرام ثلاثه هم بر دوش بردگان بنا شد! تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد!چرا نمیخواهید بی قانونی را که در سنوات قبلی در وزارت بهداشت در رابطه با سهمیه خانمها اتفاق افتاده از زبان ما بشنوید! چرا چشمهایتان را بر روی واقعیت بسته اید و گوشهایتان صدای عدالت خواهی را نمیشنود!تعیین طول مدت خدمت اجباری از چه زمانی جز اختیارات قوه مجریه آمده است؟! دایره تنقیح قوانین مجلس وزارتخانه شما به حق اظهار نظر کرده اند! آیا حق گویی و حق خواهی در دولت تدبیر و امید از نظر شما اگر بدون اجازه مافوق باشد!!! نکوهیده است! مگر حرف از قانون زدن اجازه مافوق میخواهد!این همه مصلحت اندیشی برای چیست؟! برادر گرامی آقای دکتر هاشمی! فردا باید در پیشگاه عدل الهی پاسخگو باشید!آنچه امروز میهنمان به آن نیاز دارد مسوولینی هستند که سعه صدر داشته باشند و شهامت اعتراف به نقایص و اشتباهات!چه اشکالی دارد که بی عدالتی سنوات گذشته را شما جبران کنید؟ مگر این منش بزرگان نیست؟!چشمهایتان را باز کنید آقای دکتر هاشمی و همکاران ستم دیده تان را ببینید! نردبان این جهان ما و منی ست عاقبت این نردبان افتادنی ست لاجرم هر کس که بالاتر نشست استخوانش سخت تر خواهد شکست!
  • پزشک منصف ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    57 0
    به متن قانون نگاه کنید که ما براساس آن تعهد داده ایم بعد قضاوت کنید: قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان‌- مصوب 12/2/1375 ماده 14 ـ به منظور تربیت پزشک متخصص مورد نیاز مناطق‌محروم و نیازمند کشور ، وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی ‌موظف است به هنگام پذیرش دستیار تخصصی‌، سهمیه‌ های ‌جداگانه‌ای را برای مناطق محروم نیازمند کشور اختصاص دهد،دستیاران تخصصی استفاده کننده از سهمیه مذکور موظفند پس ازانجام دوره تخصص برابر طول دوره تخصص به عنوان خدمات ‌قانونی موضوع این قانون در نقاط مربوط انجام دهند و پس از انجام‌ خدمات مذکور پروانه دایم دریافت خواهند نمود. آيين نامه اجرايي تبصره ماده (7) موضوع لايحه قانوني اصلاح مواد (7) و (8) قانون تامين وسايل و امكانات تحصيل اطفال و جوانان ايراني: دانشجويان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي و هنرجويان مؤسسات آموزش عالي هنري كه از تحصيلات رايگان موضوع قانون اصلاح ماده (7) قانون تأمين وسايل و امكانات تحصيل اطفال و جوانان ايراني استفاده مي كنند مكلفند برابر مدت تحصيل رايگان خود در ايران خدمت نمايند.
  • زن متخصص ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    56 0
    "متأسفانه این تحصن‌ها یک روال شده است که بتدریج آن را جمع خواهیم کرد." تجمع ها نشان میدهند که یکجایی در برخورد با ارباب رجوع مشکل وجود دارد که باید اصلاح شود: وزیر محترم در دوره شماملاقات حضوری مسئولان با ارباب رجوع وحتی اگر پزشک باشند امکان پذیر نبوده و به نامه هاجوابی داده نمیشود!!شاید نباید آرامش کارکنانتان در این وزارتخانه عریض وطویل به هم بخورد!امام خمینی فرمودند که مسئولان نباید خودشان را از مردم جدا کنند .فقط مانده تجمع که آنرا هم جمع خواهید فرمود.ما هم از امام زمان طلب استمداد میکنیم وهرکسی که در حقمان اجحاف کند به خدا خواهیم سپرد.
  • زنان ستم دیده ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    73 0
    جناب آقای وزیر! راه دیوان عدالت را خودمان بلدیم! به دادخواهی نزد شما آمدیم تا وقت و انرژی نیروهای تحصیل کرده که باید صرف تربیت کودکان این مرز و بوم و رسیدگی به بیمارانشان شود در راهروهای دادگاهها تلف نشود! آیا کودکان زنان پزشک حق آسایش ندارند؟!این همه قوانین حمایت از زنان و کودکان که در مجلس تصویب میشود شامل حال ما زنان پزشک نیست؟ ما به اندازه مردان کار میکنیم ولی وزارت بهداشت کار 6 برابر مردان از ما زنان میخواهد! در حال که مزیت در نظر گرفته شده برای سهمیه مناطق محروم و مردان در آزمون تخصصی بیش از ما بوده است! آیا در یک مملکت اسلامی. اینگونه تضییع حقوق زنان شرم آور نیست!به بهانه اینکه خودمان تعهد داده ایم آیا کار 6 برابر برای خانمها پذیرفته شده است؟! مسوولین باید برای تنظیم چنین تعهد نامه هایی شرم سار باشند! چقدر سکوت کنیم؟! چقدر شاهد افسردگی و مشکلات روحی فرزندانمان باشیم و دم نزنیم! آیا باز هم میگویید ما حرف زور میزنیم؟!
  • سهمیه خانمها ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    44 0
    من فکر میکنم شما مطمئن هستید با نفوذی که دارید دیوان عدالت اداری وقوه قضائیه حرف شما را تائید خواهند کرد که اینگونه با تحکم وسختگیرانه صحبت میکنید ومارا به آنها ارجاع میدهید. اکنون عصر اارتباطات است.وقتی وزارت بهداشت تمامی حرفهای بهداشت جهانی و سازمان ملل را اجرا میکندو از طرف آنها مورد تشویق قرار میگیرد چطور است که ما شکایت به آنها ببریم واز آنها سئوال کنیم در کجای دنیا یک پزشک 12 سال کار بیهوده میکند ویک جراح متخصص بیمار را از شهرستان به متخصص مرکز استان ارجاع میدهد!!خجالت آور و شرم آور برای عالم پزشکی نیست!!!!!
  • شیردلان ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    48 1
    این طرح 12 ساله نه برای ما ونه برای مردم فایده ای ندارد.منطق و قانون حکم میکند که 4 سال باشد واگر شما میخواهید به مردم مثلا در رشته چشم خدمت کنید راهی جز استفاده از گروه نورآوران سلامت ندارید وبه ما هم اگر میخواهید این 4 سال به بطالت نگذرد یک تریلی 18 چرخ که دارای اتاق عمل چشم است بدهید.چرا شما با این تریلی ها در مناطق محروم عمل جراحی چشم انجام میدهید؟بدلیل بیسوادی یا بی لیاقتی یاضعیفه بودن ما که نیست که زحمت آمدن به مناطق محروم را از تهران میکشید ، بلکه بدلیل نبودن تجهزات چشم پزشکی واتاق عمل است.شما با آمدنتان با گروه خیریه نورآوران سلامتان به مناطق محروم مهر تائیدی بر بیهودگی انجام طرح جراحان سهمیه زنان میزنید وانتظار دارید 12 سال به این روال ادامه دهیم!!! شما اخیرا فرمودید: " برخورد سلبی با مردم جواب نمی‌دهد" الان این برخوردی که با ما میکنید اقناعی است!ما که قانع نشدیم!
  • پزشکان صبور ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    45 0
    «تراز» گزارش می دهد؛ استخدام پزشک افغانی در بیمارستان دولتی تهران! http://www.taraznews.com/content/83341 که درتهران به متخصص نیازی نیست!!!!!!!!!!!!!!!! ما زنان ایرانی باید 12 سال در مناطق به اصطلاح محروم به عنوان تبعیدی بپوسیم وشما شاهد صفهای طولانی در جلوی بیمارستانهای دانشگاهی تهران وکلان شهرها باشید ودلتان به درد بیاید! ام اعتراف به نیاز مردم در کلان شهرها به توسعه بیمارستانهای دولتی وجذب متخصصانی مثل ما نکنید تا به مردمیکه در شهرشان تجهیزات واتاق عمل تخصصی ندارند خدمت کنیم...وزیر زمینی دکتر افغانی استخدام کنید! خداوند قاضی عادلی است.
  • زن متخصص ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    50 0
    به فرموده علی(ع) آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند. همه مشکلات انسان از نفسانیات منشا می گیرد. بی قانونی پیش آمده برای همکاران خانم سهمیه زنان که همگی حدمتگزار مردم هستند، از خودخواهی و زیاده طلبی افرادی خاص ناشی می شود که منافعشان در تبعید متخصصان به بهانه های مختلف و از میدان بدر کردن پزشکان صادق و خادم مردم برای ادامه سرکیسه کردن بیماران بدبخت و انجام جراحی و درمانهای غیرضروری با نقاب دفاع از مناطق محروم تأمین می شود. خداوند خودش جوابشان را در دنیا و آخرت خواهد داد.
    • حق ماست دست کم نظرمان منتشر شود !! ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      50 0
      سهمیه زنان آقای وزیر واقعا شما انتظار داری بعد از 12 سال دیپلم و 7 سال عمومی و 2 سال طرح و 4 سال تخصص دوباره امثال بنده 12 سال طرح بدهند بعد دور از همسرم باشم و بچه داری هم بکنم !؟ بخاطر 10 درصد ارفاق نمره که در حد 3 تست می باشد و بدون آن هم من در رشته خوبی قبول بودم ! چرا فکر نمی کنید راه ساده تری برای من وجود دارد و آن این است 4 سال در یک کشور دیگر درس بخوانم و با رعایت حقوق شهروندی ام زندگی کنم ؟ واقعا فکر کردید شعارهایی که در رابطه با طرح تحول سلامت داده اید بدون همکاری پزشکان قابل اجرا است؟ ولو اینکه ما خودمان با اختیار خود این سهمیه را انتخاب کرده باشیم نباید به این بهانه محکوم به تعهدی بالاتر از ارفاق صورت گرفته شویم؟ به عنوان مجرمانی که جرممان به دنیا آمدن در این کشور و پزشک شدن می باشد خواستار تطابق محکومیت با جرم هستیم !!!!
  • متخصص ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    66 0
    جناب قای دکتر هاشمی! نامه این پزشکان متخصص را که به گفته خودتان مطالعه فرموده و به بخش مربوطه ارجاع داده اید آن بخش مربوطه که همان شورای متخلف آموزش پزشکی است! نامه را نه تنها رسیدگی نکرده که بایگانی کرده است! و وقتی همکاران برای پیگیری مراجعه کرده اند با برخورد توهین آمیز کارشناس این بخش مواجه شده اند! معلوم است دیگر وقتی دبیر این شورا در زمان تصویب. این مصوبه هم دبیر شورای تخصصی بوده اند نامه های واصله را بایگانی میکنند که تخلفشان رو نشود! جالب است که درخواست ملاقات با حضرت عالی را هم ایشان کتبا پاسخ رد میدهند!خوب است که نامه ای را که به گفته خودتان ارجاع میدهید دلیل بایگانی شدنش را هم جویا شوید؟! تخلفات شورای تخصصی از حد گذشته است از لو رفتن سوالات آزمون های دستیاری ، قانون گذاری در مقام قوه مجریه! بی احترامی به همکاران متخصص و جالب است که خودشان را متولی مناطق محروم هم میدانند به جای متولی آموزش پزشکان!!! از سخنانتان در رسانه پیداست که شورای آموزش تخصصی به شما اطلاعات نادرست میدهند!ما نمیخواهیم زیر تعهدمان بزنیم! ما میخواهیم تعهدات قانونیمان را انجام دهیم! ما میخواهیم ریشه بی قانونی در این شورا خشکانده شود! میدانید چه تعداد از همکارانتان در این سالهای اخیر به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند؟! فکر کرده اید برای چیست؟قطعا برای آب و هوای کشورهای دیگر نیست که رنج غربت را تحمل میکنند! آقای دکتر هاشمی! برخورد به گفته خودتان سلبی مسوولین است! که هم به کشور صدمه میزند و هم باعث فرار قشر تحصیل کرده از مملکت میشود! دایره تنقیح قوانین مجلس وزارتخانه تنها جایی بود که بدون در نظر گرفتن مصلحت! حق و عدالت و قانون را مد نظر قرار داد! آنوقت شما میگویید تخلف کرده اند! تخلف را وکلای حقوقی وزارتخانه کرده اند که به دلیل به اصطلاح مصلحت اندیشی! متن قانون مصوب مجلس را در دادخواست وزارتخانه به دیوان عدالت اداری تغییر داده اند تا قاضی های عادلی را که به نفع متخصصین رای صادر کرده بودند در اجرای عدالت به گمراهی بکشانند و آرا صادزه را باطل کنند! این حقیقت تلخی است آقای دکتر هاشمی که از نبود وجدان بیدار در بعضی افراد در وزارتخانه شما ناشی میشود! اگر دنبال حق و عدالت هستید نه مصلحت بگذارید مدارکمان را به شما نشان دهیم بعد قضاوت کنید!
  • پزشک منطقه زنان نه ببخشید محروم ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    41 0
    کارشناس مربوطه!این هم یکی از عجیب ترین ومزحک ترین بوروکراسیهای وزارت بهداشت شده است!هرکسی که مدیریت بلد نیست وگاه رشته اش هم به مسئولیتش نمیخورد برتخت مقام وپست مینشیند وهمه نامه ها ودرخواستها را به کارشناس ارجاع میدهد آنهم چه کارشناسی! کارشناسی که متن قوانین مجلس وآئین نامه های خود وزارت بهداشت را نخوانده وچند جواب منفی را از حفظ بوده وآنهارا برای مراجعین از کامپیوتر دولت الکرونیک کپی وپیست میکند وگاه که جواب دادن به ضررش خواهد بود وفرد میتواند ازغیر قانونی ومن درآوردی بودن جواب به مراجع قانونی شکایت کند صریحا میگوید ما جوابتان را نخواهیم داد وزورگوئی میکند واین وسط ما زورگو خطاب میشویم!
  • زن متخصص ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    42 0
    آخرالزمان یعنی این!بنظر شما ما آزادی بیان آنهم در مقابل وزارت بهداشت که خانه اصلی مان است نداریم؟این چه رسمی است که ملاقات حضوری با مسئولان ممنوع است و از دادن پاسخ به نامه ارباب رجوع امتناع میشود!اینها از دوره وزارت شما باب شده است!!! بارها شعار تکریم ارباب رجوع را سر میدهند و یک کاغذ وقلم در ادارات وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی بصورت ظاهر سازی نصب کرده اند و خودشان را از مردم جدا کرده اند….
  • پزشک محروم ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    45 0
    انشاله روزی خواهد رسید که بساط امتحان دستیاری وطرح وطرح بازی وسهمیه بازی وتقلب ودروغ وسئوال فروشی ورتبه فروشی از این وزارت بهداشت عریض وطویل که باید کوچک شود جمع شده وپایه های سلامتی مردم یعنی پزشکان که اگر نباشند وجود وزارت بهداشت بی معنی است به جایگاه واقعی خود بازخواهند گشت ویک مشت میز نشین ارباب رجوع کش هیچکاره و فخرفروش که درساختمانهای بلند بودجه های کلان دریافت میکنند وبرای پزشکان طرح وبرنامه وآئین نامه قرون وسطایی مینویسند!!!!! به سزای اعمالشان خواهند رسید!اینهاخودشان تا بحال به روستا هاقدم نگذاشته اند وپزشک خانواده بدبخت را تا ساعت ۴ بعد از ظهر در روستاها نگه میدارند واسمش را انجام کارهای اداری و جلسه با اهالی و…میگذارند.کاغذ بازی و آئین نام نویسی ونامه نگاری تحول یه اصطلاح نظام سلامت راببینید فقط بگیر وببند پزشک طرحی وتحکم وتوهین است!مطب باز نکنند ماندگار بشند و اما دریافتی شان !حقوق های معوقه شان!زندگیشان !رفت وآمدشان خانواده شان!هیچکدام مطرح نشده!!با یک ملیون تومان حقوق ماهانه بدون تجهیزات پزشکی واتاق عمل یک سهمیه زنان چیکار میتونه برای مردم بکند؟فقط شعار اینکه فلان شهرستان متخصص دارد برایشان کافیست!ماندگاری یعنی ماندگاری در قفس وتبعید!
  • شیرزنان ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    34 0
    سلامت نیوز :"هر سال معادل یک شهر به تهران افزوده میشود.هر سال 700 هزار نفر به جمعیت‌پذیری تهران اضافه شده است یعنی سالی 33 میلیون مترمربع. این یعنی هر سال معادل یک شهر 600 هزار نفری به تهران افزوده‌ایم.» پس معاونت درمان که میفرمایند درتهران وکلان شهرها نیاز به متخصص نداریم ملاحظه فرمایند.اگر به ازای هر 1000 نفر استاندار 1 پزشک در نظر بگیریم به تعداد حد اقل 600 پزشک متخصص در هرسال نیاز خواهد بود و هرسال باید برای این جمعیت اضافه شده که بدلیل حاشیه نشینی ودر آمد کمتر به بخش دولتی مراجعه خواهند کرد درمانگاه وبیمارستان جدید نیاز خواهیم داشت.برای این مسائل برنامه ریزی توسط وزارت بهداشت لازم است نه اینکه بدون هیچ برنامه ریزی با وجود اشباع متخصصدر سرتاسر ایران برای 12 سال آینده سهمیه زنان در نظر گرفت!عجب دوراندیشانه شورای آموزش تخصصی آینده های دور را مدنظر قرارداده است!! مسئولان محترم بیائیم به اشتباه بودن این طرح 12 ساله صادقانه وجوانمردانه اعتراف کنیم وبا حذف این طرح به مردم وپزشکان خدمت نمائیم.
    • خداحافظ ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      39 0
      خداحافظ طبابت من در ایران !! تو را به خدا می سپارم !! عرصه بماند برای همان پزشکان سابقه دار تمامیت خواه !! جواب مهاجرت سیل وار متخصصان پزشکی هم آقای هاشمی به مردم در آینده خواهند داد !! شهر محروم من ! به امید و شرط معقول شدن دوره تعهد من در حال خدمت به تو و مردمانت بودم حالا خود وزیر به فکر کاردیولوژیست جدید باشد برای تو !! اگر جان مردمانت برای مسوولین ارزش داشت اینچنین نمی کردند با من و تو ای شهر محروم من !! خداحافظ
  • زنان عدالت خواه ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    59 1
    یک نکته قابل تامل! آقای دکتر ضیایی در بحث کمبود بودجه آموزشی در همین رسانه عنوان کرده اند که 100 درصد نیروی انسانی مورد نیاز در طرح سلامت را تامین کرده اند! ولی وقتی صحبت از تعهد طولانی سهمیه زنان است در رسانه ها گفته اند 1800 نیروی متخصص کمبود داریم! یکی دیگر از مسوولین وزارت بهداشت گفته اند 2000 نیروی متخصص کمبود داریم! باز یکی دیگر از مسوولین گفته اند ده هزار متخصص داخلی کمبود داریم! خب مسوولین محترم حداقل آمار ساختگی را با هم هماهنگ کنید! این همه مصلحت اندیشی علاوه بر اینکه دور است ز درویشی!در عصر ارتباطات مشکل ساز میشود!
    • یک متخصص ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      40 0
      ۱۳۹۳/۴/۲وزیر بهداشت:در مورد کمبود نیروی انسانی باید نظراتمان را یکپارچه کنیم تا ببینیم چقدر نیرو نیاز داریم. جناب وزیر هنوز نمیدانند چقدر نیرو نیاز دارند!! آنوقت مسئولان وزارت بهداشت برای مناطق محروم امسال 30 درصد سهمیه در نظر میگیرند !!!!بی برنامه گی تاکی.درآزمون دستیاری امسال جدولی که نیاز شهرها وتخصصها آمده تمامی جاهائیکه همین الان متخصص دارند مجددا ذکر شده است!!!!! http://www.sanjeshp.ir/dastyari41/apx/rahnama2_sahm_pz41.pdf
  • سهمیه خانمها ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    35 2
    رفع مشکل مناطق محروم: ۱۳۹۳/۰۴/۰۴معاون درمان وزارت بهداشت : در این راستا حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم فقط اختصاص به پزشکان در این مناطق دارد. به طوری که در حال حاضر بیش از دو هزار پزشک برای خدمت در مناطق محروم ثبت نام کرده اند. 93/4/13وزیر بهداشت اعلام کرد: برای رفع مشکل کمبود متخصص در طرح تحول نظام سلامت، قرار است ظرف 2 - 3 ماه آینده 1400 نفر از متخصصان را در سراسر کشور توزیع کنیم. وزیر محترم بهداشت با این اوصاف وفارغ التحصیلان امسال که طرح خواهند گذراند وسهمیه مناطق محروم دستیاری امسال متخصص در مناطق محروم اشباع تر خواهد شد .بنابراین با حذف طرح 12 ساله ما هیچ مشکلی برای مناطق محروم ایجاد نخواهد شد.
  • سهمیه زنان ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    29 0
    ۱۳۹۳/۴/۲وزیر بهداشت:در مورد کمبود نیروی انسانی باید نظراتمان را یکپارچه کنیم تا ببینیم چقدر نیرو نیاز داریم،" وزیر محترم درنیاز به متخصص در این کشور اینهمه تشتت آرا چه معنی دارد؟ در امتحان دستیاری امسال فردای آخرین روز انتخاب سهمیه تغییرات عجیبی در ظرفیت پذیرش رخ داد!!!!زیردستان شمایکشبه متوجه شدندباید ۳۰۰ نفر به ظرفیت دستیاری افزوده شود.حالا این ۳۰۰ نفر از معاونت های محترم درمان دانشگاهها چه جوری استعلام شد وآنها براساس چه معیاری نیازشان را که قبلا اعلام نموده بودند تغییر دادند خدا میداند ...آنهم در کدام رشته ها باز خدا میداند!!! پس هنوز در وزارت بهداشت شما که بی قانونی حاکم است لطفا رسیدگی نمائید وبه حقانیت خواسته ما پی ببرید.
  • صبور ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    32 0
    با صبر وپایداری واراده قوی حقمان را میگیریم و در این بین تمامی کسانیکه علیرغم اطلاع کافی از دادن این حق به ما طفره میروند را به خدای منان میسپاریم و به حول وقوه الهی ریشه بی قانونی و پارتی بازی و تقلب ودروغ را را که در این وزارتخانه باب شده خواهیم خشکاند.امام زمان را شاهد وناظر اعمالمان قراردهیم و بدانیم که سرانجام پیروزی با حق وراستی است .
  • یک نکته مهم ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    35 0
    دوستان میدونید چرا طرح انطباق وجداسازی بیمارستانها که فلسفه اصلی سهمیه خانمها بود،اجرا نشد؟اگر قصد خدمت در مناطق محروم بود در کنارسهمیه خانمها وجود سهمیه مناطق محروم بی معنی نبود؟ میدونید چرا علیرغم عدم اجرای طرح انطباق در بیمارستانها این سهمیه تا سال 90 ادامه یافت؟ 12 سال خدمت آنهم در مناطق محروم با وجود سهمیه مناطق محروم فکر چه کسی بود؟هدف از تمامی این رفتارها چیست؟ 1)بررسی ها در مورد جنسیت مراجعین به پزشکان نشان میدهد بیش از 50 درصد مراجعان به پزشکان خانم هستند بنابراین با جداسازی بیمارستانها متخصصین مرد نمیتوانستند زنان بیمار را مورد ویزیت وعمل جراحی قراردهند بنابراین درآمد نجومی شان بیش از 50 درصد افت میکرد! 2)چه کسانی از12 سال سرگردانی متخصصین زن در مناطق عاری از تجهیزات پزشکی واتاق عمل سود میبرند؟همانهائیکه از عدم اجرای طرح انطباق وهمچنین متخصص شدن پزشکان عمومی میترسند!مسئله کاملا روشن است مشغول کردن پزشکان متخصص به هرنحوی وجلوگیری از آمدن آنها به کلان شهرها ...واضحه نه!
  • صبور ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    13 0
    رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز(هفته نامه سپید18/4/1393): "بايد جلوي پذيرش بي‌رويه رزيدنت را گرفت.ميزان پذيرش رزيدنت بي‌رويه است.وي افزايش بي‌رويه آموزش رزيدنتي را يکي از مشکلات حوزه آموزش پزشکي خواند و گفت: «متاسفانه هر ساله ظرفيت پذيرش رزيدنتي افزايش مي‌يابد در‌حالي‌که در جامعه به اين ميزان به متخصص نياز نيست و بايد جلوي اين کار گرفته شود. ظرفيت پذيرش رزيدنت در اين دانشگاه سالانه 120 نفر بوده است که طي چند سال اخير به 200 نفر رسيده است و هر سال مرکز سنجش تقريبا 30 نفر مازاد ظرفيت ما معرفي مي‌کند. وقتي امکانات دانشگاه در حدي است که فقط ميزان خاصي رزيدنت تربيت کند نمي‌توان ميزان بيشتري بپذيرد زيرا در آموزش اين افراد مشکل ايجاد مي‌شود. در اين صورت رزيدنت تربيت شده توانمندي لازم براي کاري که بايد انجام بدهد را ندارد و کيفيت کار آموزش کاهش مي‌يابد.» رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز با اشاره به شيوه انتخاب رزيدنت در‌حال حاضر ادامه داد: «براي پذيرش رزيدنت‌ها فقط آزمون نظري گرفته مي‌شود و اين اصلا خوب نيست. بايد از نظر عملي نيز بررسي شود که اين فرد براي اين کار توانمندي لازم را داشته باشد.» این 30 نفر مازادهم ازآن داستانهاست! بهترین روش وجدیدترین روش بعداز سهمیه خانمها که 12 سال باید سرگردان شوند وبا اعتراض خود آرامش متخصصان کلان شهرها را به هم میزنند سهمیه امسال مناطق محروم 30 درصد که زودتر دانشجویان دانشگاه تهران به بیهودگی آن پی برده واعتراض میکنند همین است که پذیرش رزیدنت برای همیشه متوقف شود و پزشکان عمومی در همان روستاها پزشک خانواده بمانند وبا کاغذها وآئین نامه ها بازی کنند وچندرغاز حق السکوت بگیرندو هی مهر ارجاع بزنند که در اینصورت بی خطرترند وموی دماغ متخصصان کلان شهرها نشوند!
  • از دید ما! ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    29 0
    خبر گزاری محترم جهت تنویر و روشن شدن موضوع! پیرو درخواست کتبی جمعی از متخصصین از قسمت حقوقی وزارتخانه، بخش مذکور پس از حدود. یک ماه و نیم بررسی نامه ای به شورای تخصصی مینویسند مبنی بر اینکه شورای مذکور توضیح دهند بر اساس کدام قانون مصوب کشوری تعهد 3 برابر تحصیل از بانوان متخصص اخذ کرده اند! بخش مذکور در مدت بررسی نه تنها قانونی در این زمینه پیدا نکردند بلکه اخذ تعهد 3 برابر تحصیل آنهم صرفا از بانوان را خلاف قوانین مصوب کشوری یافتند! متخصصین هر روز پیگیری میکنند.بیش از بیست روز میگذرد و شورای تخصصی پاسخی نمیدهد! آقای دکتر هاشمی! پاسخ به نامه اداری اگر بیش از یک هفته طول بکشد از نظر شما نامش چیست؟! من به شما میگویم: دیگر میشود طفره رفتن و اهمال کاری! نه کار اداری! در این بین عده ای از متخصصین که از عملکرد این شورا به ستوه آمده بودند قرار میگذارند که برای امضای نامه درخواست از وزیر یا یکی از معاونین حدود 30 -40 نفری بیایند وزارتخانه کاملا آرام و برای امضای نامه تا از شورا بخواهند جواب نامه قسمت حقوقی را بدهد! با وساطت حراست وزارتخانه شورا بالاخره جواب میدهد! آنهم چه جوابی ! این متخصصین خودشان تعهد داده اند! حالا بر اساس کدام یک از قوانین مصوب کشوری چنین تعهد اجباری و ناعادلانه ای اخذ شده بماند! حالا شما بگویید! چه کسی متخلف است؟ حقوقدانی که نظرش را طی یک نامه اداری مینویسد یا شورای تخصصی که بعد 20روز جواب نمیدهد؟! چون پاسخ قانونی نداشته اند که بدهند! بعد هم جریان را جور دیگری جلوه میدهند که عده ای متخصص احتمالا به این خاطر که قسمت حقوقی به نفعشان نامه نوشته تحصن کرده اند!لابد عده ای تحصیل کرده پررو شده اند! تا اهمال کاری و بی قانونی خودشان را پشت این بازی پنهان کنند! در این بین عده ای از طریق روابط عمومی وزارتخانه و هر طریق ممکن دنبال وقت ملاقات حضوری با وزیر بوده اند تا مطالب را به گوش وزیر رسانده و دادخواهی کنند، وقت ملاقاتی که بعد از حدود 5 ماه پیگیری مکرر هرگز داده نمیشود!و چاره ای جز تجمع جهت رساندن حرف خود به وزیر نمیابند! آقای دکتر هاشمی! ما حرف زور نمیزنیم! ولی ما زنان مسلمان زیر بار حرف زور هم نمی رویم! خواه از جانب آمریکا باشد، خواه شورای تخصصی و خواه شخص شما وزیر محترم بهداشت! بروید تحقیق کنید ببینید چه کسانی در وزارتخانه به شما اطلاعات خلاف واقع میدهند!و منفعتشان در چیست؟!!!!
  • دعایتان خواهیم کرد ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    18 2
    من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم.وزیر محترم ودلسوز، به خداما مشکل داریم و گرنه مصدع اوقات شریفتان نمیشدیم در این مدت پاسخی عادلانه ومنطقی در مقابل خواسته قانونی مان نگرفتیم وامیدواریم جنابعالی در تصمیمتان تجدید نظر نمایید ومثل سایر مسئولان وزارتخانه ضعیف کشی نکنید.آیا ما حق اعتراض آنهم در دولت تدبیر وامید نداریم؟به وزارت بهداشت نیائیم به کجا برویم.ما پایه های اصلی اجرای نظام سلامتیم ولی شما حاضر به گوش دادن به حرفهایمان نیستید وتحصن ما را محکوم میکنید. در این ماه مبارک با دفاع از حقوق همکاران سهمیه زنان وبا خوشحال کردن ما وخانواده مان مطمئنا از اجرمعنوی برخوردار خواهید شد.
  • خداحافظ سهمیه خانمها ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    18 0
    چون ترفند مناطق محروم وسهمیه خانمها حنایی است که دیگر رنگی ندارد ودستشان روشد ترفند وبازی جدیددر امتحان دستیاری از سال دیگر 2 مورد خواهد بود که هدف کمترین تعدادپذیرش خواهد بود وقبولین هم خودی ترین ها باید باشند! الف)کاستن از تعدادپذیرش با بهانه هایی چون 1)بیمارستانها کشش این همه رزیدنت را ندارد!!! 2)ماپزشک داریم ولی توزیعش عادلانه نبود وبا دادن مشوق هابرای ماندگاری پزشکان متخصص این مشکل حل شد!ونیاز به پزشک متخصص برطرف شد! ب)مصاحبه وامتحان عملی در ورود وخروج دوره رزیدنتی برای اعمال نفوذ وپارتی بازی برای کنار گذاشتن نمره های بالا وباسوادها در امتحان ورودی واجازه ندادن به غیر خودی ها وباسوادها برای فارغ التحصیل شدن آنها با اعمال نفوذ در امتحان عملی!خروجی! والله خیرالماکرین این وسط وظیفه ما شرکت نکردن در امتحان خیمه شب بازی دستیاری خواهد بود تا گرفتن حقمان واجرای عدالت
  • حقانیت سهمیه زنان ثابت شد ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    26 0
    وزیر بهداشت در خصوص اجرای طرح انطباق(جداسازی بیمارستانها) سلامت نیوز ۲۱ تیر۹۳ گفت : “من اخیرا متوجه این خلا شدم که باید به سرعت ساماندهی شود چون در بیمارستانها بسیاری از امور مربوط به بیماران مرد را خانم ها و برعکس آن را انجام می دهند که برای بیماران آزاردهنده است چون رعایت این امر علاوه بر تاکید آموزه های دینی از حقوق اولیه بیمار و شهروندی به حساب می آید و باید درست شود.” پس گفته ما سهمیه زنان را تایید می فرمائید که این سهمیه برای اجرای طرح انطباق بوده است ونه خدمت ۱۲ ساله غیرقانونی در مناطق به اصطلاح محروم!!!! وزیر بهداشت(سلامت نیوز ۲۱ تیر ماه ۹۳):یکی از مباحث مهم ، بحث مهاجرت است بطوریکه قبلا ۷۰ درصد مردم در روستاها بودند و ۳۰ درصد در شهرها ، الان این روند معکوس شده و در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد در روستاها ساکن هستند و این امر منجر می شود که جمعیت حاشیه شهرها افزایش پیدا کند که در حال حاضر این رقم به ۸ ونیم میلیون نفر رسیده است افزایش حاشیه نشینی مشکلات بهداشتی درمانی بسیاری را در پی دارد که باید این مهم نیز در راس کارهای وزارتخانه قرار بگیرد. جانا سخن از زبان ما میگویی!پس مناطق محروم خالی از جمعیت نیاز به متخصص ندارد بلکه این ۸٫۵ ملیون حاشیه نشین محروم وبه عبارت دیگر کلان شهرها به پزشک متخصص نیاز دارند!با حذف طرح ۱۲ ساله غیرقانونی خانمها واستفاده از آنهادر بیمارستانهای دانشگاهی به مردم محروم خدمت نمایید واز صفهای طولانی مردم جلوگیری کنید!
  • دقت ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    27 0
    درسال ۸۲ با تصویب قانونی در شورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت ( نشست پنجاه و هشتم)که در آن استفاده‌کنندگان از سهمیه زنان مکلف شدند طی یک تعهدنامه رسمی برای خدمت در مناطق محروم ۳ برابر مدت تحصیل تعهد دهندجناب آقای دکتر هاشمی مشاور وزیر بهداشت وعضو شورای آموزش پزشکی و تخصصی به عنوان نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴) بوده اند!!!!ما راباش که از چه کسی به چه کسی شکایت برده ایم؟
    • صبور ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
      20 1
      پس علت برخورد عجیب وتند وعصبانیت ایشان این مسئله بوده که در صورت حمایت از کاهش سهمیه زنان خودشان هم زیر سئوال می رفتند!ولی علی گونه انسان میتواند عادلانه برخورد کند ومصوبه خودش را که برعلیه قوانین مجلس بوده نقد کند چراکه هیچ مصوبه ای وحی منزل نیست ومیتوان آن را اصلاح کرد وازظلم به بهترین فرزندان ایران جلوگیری کرد .انشاله با کمی مهربانی وعطوفت وبا تجدیدنظرشان موجب خوشحالی زنان متخصص وخانواده های آنها شوند.چیزیکه از انسانها میماند حسن خلق وخوشحال کردن انسانهاست.انشالله
  • زن ستمدیده ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    28 1
    درصورت عدم تجدید نظر وزارت بهداشت در کاهش مدت طرح سهمیه زنان راهی جز جهانی کردن این ظلم در حق پزشکان زن در عصر ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی وپزشکان بدون مرز ،سازمان ملل وبهداشت جهانی پیش روی زنان متخصص زحمتکش ایران وجود نخواهد داشت.