کشور ما به تازگی از نظر پوشش فراگیر بیمه ای با پوشش ۹۸ درصدی مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت بیمه درمان را تایید کرد

سلامت نیوز: کشور ما به تازگی از نظر پوشش فراگیر بیمه ای با پوشش ۹۸ درصدی مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این مطلب به خراسان گفت: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی شرایطی فراهم شد که همه افراد بدون بیمه در کشور که براساس آمار بین 6 تا 10 میلیون نفر را شامل می شود زیر پوشش این بیمه قرار بگیرند.

انوشیروان محسنی بندپی گفت: اجرای طرح بیمه سلامت تکلیفی قانونی بوده که بر مبنای آن باید افراد خارج از چتر حمایتی بیمه زیر پوشش بیمه فراگیر قرار بگیرند بنابراین به توصیه سازمان بهداشت جهانی، تکلیف قانون و همچنین توصیه مقام معظم رهبری که بر پوشش بیمه همه گیر تاکید داشتند این افراد زیر چتر حمایت بیمه قرار گرفتند و با این اتفاق احساس رضایت مندی و اعتماد و آرامش در جامعه ایجاد شد.

محسنی بندپی با بیان این که نقاط ضعف این قانون در شرایط فعلی پوشش بیمه ای افراد نیست افزود: کیفیت خدماتی که به بیمه شدگان ارائه می شود از نکات مهمی است که اکنون باید به آن توجه شود، علاوه بر این پایین آمدن خطای پزشکی، کاهش تقاضای القایی بیماران، رعایت حق و حقوق بیمه شدگان در دریافت خدمات، اجرای عملی منشور اخلاقی بیمار و رعایت استانداردها و راهنماهای بالینی به نحوی که ضرورت ارائه خدمات درمانی و پزشکی منطبق بر نظر راهنماهای بالینی صورت بگیرد از جمله موضوعاتی است که در شرایط فعلی باید توجه شود.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی به منظور رفع مشکلات خدمات رسانی به افراد تحت پوشش افزود: خود مراقبتی آگاهانه مردم و اعتماد به تشخیص پزشکان بخش دولتی مهم ترین نکاتی است که باید درباره آن فرهنگ سازی صورت گیرد. اگر تا کنون به دلیل شرایط بخش درمان کشور از جمله نبود پزشک به میزان لازم در بیمارستان های دولتی و خدمت پزشکان در بخش های مختلف و تعرفه های پایین بیمارستان های دولتی این اعتماد وجود نداشت اما هم اکنون با حمایت دولت و افزایش حدود 44 درصدی تعرفه های دولتی، پرداخت ما به التفاوت ویزیت و حق ا لعلاج جراحی ها، ماندگاری پزشکان و دریافت همزمان حقوق، شرایطی فراهم شده که مردم به بیمارستان های دولتی نیز اعتماد داشته باشند .بنابراین دلیلی ندارد که تشخیص و کیفیت درمان در بخش دولتی یا خصوصی تفاوت داشته باشد.

وی درباره وضعیت بیمه همگانی سلامت در دیگر کشور ها نیز توضیح داد: سازمان بهداشت جهانی کشورها را به لحاظ پوشش در منطقه خودشان به چند منطقه تقسیم بندی کرده که کشور ما در حوزه مدیترانه شرقی قرار گرفته است. در میان این کشورها فقط چند کشور عربی مانند عربستان، کویت و قطر و کشورهای اروپایی پوشش فراگیر بیمه ای دارند و ایران هم با اجرای قانون بیمه همگانی سلامت به تازگی از نظر پوشش فراگیر بیمه ای به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده است. وی می افزاید: اکنون بیش از 98 درصد پوشش بیمه درمان در کشور کامل شده است و تلاش می کنیم تا این رقم را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha