‌بنا بر نتایج تحقیق انجام گرفته توسط محققان انستیتوی علم سلامت زیست محیطی، اشعه ماورای بنفش خورشید می‌تواند علائم برخی بیماری‌های خودایمنی را به ویژه در زنان تشدید کند.

سلامت نیوز: ‌بنا بر نتایج تحقیق انجام گرفته توسط محققان انستیتوی علم سلامت زیست محیطی، اشعه ماورای بنفش خورشید می‌تواند علائم برخی بیماری‌های خودایمنی را به ویژه در زنان تشدید کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته محققان؛ زنانی که در مناطقی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند، زندگی می‌کنند وقتی به بیماری خود ایمنی عضلات به نام میوزیت مبتلا می‌شوند احتمال این که به درماتومیوزیت مبتلا شوند، بیشتر از احتمال مبتلا شدن آنها به پولی میوزیت است.

به نقل از سایت Science Daily، درماتومیوزیت عضلات را ضعیف می‌کند و باعث بروز راش‌های پوستی می‌شود. علت اصلی این رابطه هنوز مشخص نیست.

زنان بیش از مردان به بیماری‌های خود ایمنی مبتلا می‌شوند و این بررسی تنها رابطه قرار گرفتن در نور آفتاب و بروز درماتومیوزیت را در زنان ثابت کرده است. بیمارانی که دارای درماتومیوزیت و پولی میوسیتیس هستند بدنشان دارای آنتی بادی‌های خاصی است که یکی از آنها anti-Mi-2 نام دارد. تحقیقات گذشته نیز نشان داده که نور خورشید مقادیر پروتئینی که این آنتی بادی به آن وصل می‌شود را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه، محققان 380 بیمار مبتلا به این دو بیماری را بررسی و میزان anti-Mi-2‌ را در آنها اندازه‌گیری کردند. به گفته محققان علی رغم مشخص نبودن علت اصلی پدید آمدن بیماری‌های خود ایمنی، به احتمال زیاد یک یا چند عامل محیطی در افرادی که از لحاظ ژنتیکی مستعد هستند، در بروز بیماری‌های خود ایمنی در زنان نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha