رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران به دنبال نامه اعتراض آمیز جمعی از رزیدنت های پوست و مو به وزارت بهداشت گفت: بدون شك یکسری ازمسایل مطرح شده دراین نامه حرف های حسابی است که وزارت بهداشت باید به آنها توجه جدی کند.

وزارت بهداشت به اعتراض رزیدنت های پوست رسیدگی كند

سلامت نیوز: رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران به دنبال نامه اعتراض آمیز جمعی از رزیدنت های پوست و مو به وزارت بهداشت گفت: بدون شك یکسری ازمسایل مطرح شده دراین نامه حرف های حسابی است که وزارت بهداشت باید به آنها توجه جدی کند.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: پزشکان جوان بنا به تعهدی که به وزارت بهداشت داده اند باید در هر نقطه تعیین شده برای انجام کار بروند.

وی ادامه داد: برخی از پزشکان تمام وقت اجازه افتتاح مطب ندارند و از طرفی مشکل دیگر متخصصین پوست با پزشکان عمومی در خصوص مشابهت کاری آنها دربرخی امورپزشكی است.

معاون رئیس نظام پزشکی تهران خاطرنشان کرد: برخی از متخصصین پوست فکر می کنند، پزشکان عمومی نباید برخی از کارها را به رغم گذراندن دوره های آموزشی انجام دهند.

وی افزود: در حالی که آنها دوره های آموزشی لیزر، برداشت خال و... را به همت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی می گذرانند و طبق دوران قدیم، هر پزشک باید تمامی آنچه را آموزش دیده انجام دهد مگر این که خلافش ثابت شود و یا مشخص شود فرد تبحر کافی ندارد.

خسرونیا با تاکید بر این که پزشکان مملکت نباید به خاطرمسایل مالی با یکدیگر مجادله كنند، گفت: اگر هم پزشکی کار خلاف و اشتباهی انجام داد مسئول است و وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی هم باید جلوی آنها را بگیرند.

رئیس انجمن جامعه متخصصان داخلی ایران خواستار شد: انشاالله تمامی جامعه پزشکی به قدری صمیمی شوند که درچارچوب قوانین موجود و نظام های اداری تعریف شده به مردم خدمت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نا شناس ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    1 5
    نا شناس شما زحمت بکشید کلنسکپی ، اندوسکپی ، ... از فیلد داخلی‌ برای همکاران عمومی‌ دوره بذارید چرا از کیسه خلیفه (پوست) میبخشید. که اتفاقا این کلنسکپی و اینا برای نظام سلامت کشور بسیار بیشتر نیاز هست تا لیزر و اینا! قابل توجه که هیچ دوره‌ زیر نظر وزارت بهداشت برای همکاران عمومی‌ در کشور برگزار نمی‌شود و تمام آموزش‌ها خصوصی می‌باشد ؛)