رییس انجمن داروسازان ایران از صدور مجوز برای تاسیس داروخانه‌های گیاهی از سوی وزارت بهداشت انتقاد کرد.

سلامت نیوز: رییس انجمن داروسازان ایران از صدور مجوز برای تاسیس داروخانه‌های گیاهی از سوی وزارت بهداشت انتقاد کرد.

دکتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با ابراز نارضایتی از تصمیم اخیر وزارت بهداشت درباره تاسیس داروخانه‌های گیاهی گفت: از ابتدا نیز با تاسیس داروخانه‌های گیاهی موافق نبودیم. از آنجا که وزیر بهداشت در اظهارات مختلف به انجمن‌های صنفی توجه نشان داده بودند، امیدوار بودیم که این همراهی را درعمل نیز ببینیم.

وی در این باره ادامه داد: انتظار آن بود که در زمینه داروخانه‌های گیاهی از انجمن‌ نظرخواهی شود اما متاسفانه این موضوع بدون استفاده از نظرات انجمن ظاهرا به تصویب رسیده است.

مژدهی‌ آذر در توضیح علت مخالفت انجمن داروسازان با تاسیس داروخانه‌های گیاهی، گفت: تقسیم داروخانه‌ها به گیاهی و شیمیایی صحیح نیست. یک داروساز در زمان تحصیل خود راجع به تمام این مسایل آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: دامن زدن به مشکلات اقتصادی داروخانه‌ها ضربه مهلکی بر سلامت داروخانه‌ها خواهد بود. این خطر وجود دارد که داروخانه‌های گیاهی در آینده به دلیل مشکلات اقتصادی به فروش داروهای شیمیایی نیز روی آورند.

رییس انجمن داروسازان به مشکلات اقتصادی داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون هم داروخانه‌ها با مشکلات شدید اقتصادی مواجهند، کثرت داروخانه‌ها موجب بر هم ریختن بیش از پیش وضعیت اقتصادی آنها خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha