رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز ارائه خدمات رایگان در بخش مراقبتی و توانبخشی به سالمندان خبر داد و گفت: این خدمات در منزل و توسط مددکاران انجام می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز ارائه خدمات رایگان در بخش مراقبتی و توانبخشی به سالمندان خبر داد و گفت: این خدمات در منزل و توسط مددکاران انجام می‌شود.
همایون هاشمی، با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته یکی از سیاست های سازمان بهزیستی توسعه مراکز نگهداری روزانه و کاهش مراکز شبانه بوده است، اظهار داشت: در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون رویکرد سازمان بهزیستی از توانبخشی مبتنی بر جامعه به سمت توانبخشی مبتنی بر خانواده تغییر پیدا کرده است و ما سعی داریم با همکاری خانواده ها، معلولان و سالمندان را در خانه هایشان نگهداری کنیم.

هاشمی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های سازمان بهزیستی در سال جاری ارائه خدمات به سالمندان در منازلشان است که در این راستا خانواده ها می توانند با تماس با ادارات بهزیستی از نحوه ارائه خدمات مطلع شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: خدماتی که قرار است در منزل به سالمندان داده شود در بخش های مختلف مراقبتی و توانبخشی است و این خدمات به صورت رایگان ارائه می شود.

وی افزود: در مرحله نخست و پایلوت طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده 1600 نفر شرکت کرده اند که در مرحله جدید این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

هاشمی در ادامه در خصوص راه اندازی بنیادهای فرهیختگان ویژه سالمندان در استان ها اظهار داشت: در این زمنیه نیز در برخی استان ها این مراکز راه اندازی و افتتاح شده است و به زودی در سایر استان ها این کار صورت می گیرد.

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha