دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 115318

هرچند ضرر چربی، قند و نمک در فست فودها برای سلامت بدن موضوع جدیدی نیست اما نکته تازه امکان انتقال تاثیر سوء این مواد بر میکروب‌های معده و DNA‌ از والدین به فرزندان است.

سلامت نیوز: هرچند ضرر چربی، قند و نمک در فست فودها برای سلامت بدن موضوع جدیدی نیست اما نکته تازه امکان انتقال تاثیر سوء این مواد بر میکروب‌های معده و DNA‌ از والدین به فرزندان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی متخصصان تغذیه و سلامت بر تاثیر چشمگیر مصرف موادغذایی کم‌ارزش بر میکروب‌های معده و DNA تاکید و خاطر نشان کردند که عادات غذایی از والدین به کودکان منتقل می‌شوند و برای فرزندان پیامد بیماری‌زایی دارند.

دکتر «ایان میلز»، متخصص اصلی این مطالعه از موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی گفت: مصرف فست فودها احتمال ابتلا به التهاب،‌ عفونت،‌ سرطان و بیماری‌های آلرژیک و خودالتهابی را افزایش می‌دهد. زمانی که فرد مقدار زیادی مواد خوراکی ناسالم مصرف می‌کند این نوع رژیم غذایی حتی بر ساختار مولکول‌های وراثتی DNA و میکروب‌های معده نیز تاثیر سوء می‌گذارد. در حقیقت تغذیه نادرست و سبک زندگی ناسالم، تعادل باکتری‌های معده را بر هم می‌زند و علیه سیستم ایمنی فعالیت می‌کند.

به گفته پزشکان، این نگرانی وجود دارد که عدم تغییر در سبک زندگی و نوع مواد خوراکی مصرفی با تاثیرگذاری بر DNA میکروب‌های معده به نسل‌های بعد منتقل شود.

به گزارش مدیکال دیلی، نتایج مطالعات پیشین نیز حاکی از آن است که نوع رژیم غذایی مادر بر DNA کودک تاثیر می‌گذارد و همچنین بهبود کیفیت سبک زندگی و عادات غذایی نه تنها برای سلامت خود فرد مفید است بلکه حتی در بهبود سطح سلامت نسل‌های بعدی نیز تاثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha