نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مساله حبس برای وازکتومی در طرح افزایش باروری گفت: با پیشنهاد اعضای کمیسیون قرار است تا حبس برای وازکتومی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مساله حبس برای وازکتومی در طرح افزایش باروری گفت: با پیشنهاد اعضای کمیسیون قرار است تا حبس برای وازکتومی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در طرح افزایش باروری کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغ در این زمینه ممنوع و مجازاتی برای آن در نظر گرفته شود که با توجه به واکنش های صورت گرفته اعضا پیشنهاد دادند تا تعیین جرم حبس برای عقیم سازی مورد بررسی قرار بگیرد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تأکید نمایندگان بر این است که نرخ باروری در کشور افزایش پیدا کند، گفت: حرف ما این نیست که بگوییم مردم حق ندارند فرزند کم داشته باشند اما در راستای سیاست های جمعیتی قرار شد در صورت بروز تخلف، متخلفان جریمه هایی اعم از جریمه های مالی را متحمل شوند.
تأمینی با بیان اینکه تعیین محدودیت یا مجازات در مورد تکثیر نسل مغایر با روال عادی جامعه است، تصریح کرد: قانون اساسی اجازه ورود به حریم خصوصی افراد را نمی دهد و ما نیز باید بر اساس قانون عمل کنیم از طرفی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش جرایم حبس با تصویب این طرح تولید مجازات افزایش پیدا می کند که این موضوع با فرمایشات مقام معظم رهبری مغایر است.
به گزارش پانا، نمایندگان مجلس اخیرا به کلیات طرحی رأی دادند که بر اساس یکی از بندهای این طرح، مجازات 2 تا 5 سال حبس برای انجام عمل های جراحی جهت پیشگیری از بارداری (وازکتومی و توبکتومی) اعمال خواهد شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha