فرزندان آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد با 2 سال سابقه كار قانونی می‌توانند پروانه مطب در تهران و 4 شهر بزرگ مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز را كسب كنند.

افشین رحمانی، كارشناس صدور پروانه‌های سازمان نظام پزشكی كشور، در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه خانواده شهدا بدون سابقه كاری می‌توانند پروانه مطب در تهران را اخذ كنند، افزود: مابقی پزشكان اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص در صورت طی خدمات قانونی در مناطق محروم و كسب 360 امتیاز (میزان امتیاز متناسب با درجه محرومیت مناطق است) می‌توانند پروانه مطب در تهران و 4 شهر بزرگ دیگر را كسب كنند.

وی، با بیان این كه پزشكان بالای 45 سال و بازنشستگان كشوری و لشگری متقاضی پروانه مطب در شهر‌های بزرگ هم می‌توانند بدون هیچ پیش شرطی پروانه را از سازمان نظام پزشكی مربوطه بگیرند، افزود: همچنین كارمندان رسمی، پیمانی دولتی یا نظامی با ارایه گواهی اشتغال به كار رسمی یا پیمانی و اعضای هیات علمی با ارایه گواهی اشتغال به كار هیات علمی مشكلی در زمینه اخذ پروانه مطب در شهر‌های بزرگ را ندارند.

وی، با بیان این كه برای بانوان متاهل پزشك و دندانپزشك عمومی شرط 2 سال سابقه كار برای كسب پروانه مطب در تهران گذاشته شده است، گفت: بانوان متخصص و پزشكان عمومی كه همسرانشان استخدام پیمانی و رسمی وزارتخانه‌ها و یا نهادهای دولتی هستند هم برای آنان بدون پیش شرط پروانه مطب تهران صادر می‌شود.

كارشناس صدور پروانه‌های سازمان نظام پزشكی كشور، با اشاره به طرح تبصره 7 ویژه پزشكان و دندانپزشكان گفت: چنانچه پزشك و یا همسر وی به بیماری صعب العلاجی مبتلا باشد موضوع در كمیسیونی مركب از 4 نماینده از وزارت بهداشت و یك نماینده از سازمان نظام پزشكی كشور بررسی و نسبت به صدور پروانه مطب در تهران تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

رحمانی، در پایان با بیان این كه كسب 360 امتیاز برای اخذ پروانه مطب در تهران مستلزم طی خدمات قانونی در شهرهای محروم به جز تهران و 4 شهر بزرگ كشور است، افزود: برای 5 شهر بزرگ شاخص جمعیتی در نظر گرفته می‌شود كه به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت یك پزشك حضور داشته باشد كه هم اكنون در برخی از شهرها و مراكز استان‌ها شاخص جمعیتی كامل و افتتاح مطب در این مناطق نیازمند كسب 250 امتیاز است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد توکلی ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    0 0
    با سلام. آیا منظور از سابقه دو سال میتونه گذشت دو سال از تاریخ پروانه بهره برداری فیزیوتراپی باشه یا نه؟ اگر پاسخ رو زودتر بفرمایید ممون میشم.