عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی مفصل ران ایران گفت: هرعمل جراحی مفصل دارای عوارض بسیار است که عفونت و لخته شدن خون در ساق پا و به دنبال آن آمبولی ریه و مغز از جمله آنها است.

سلامت نیوز: عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی مفصل ران ایران گفت: هرعمل جراحی مفصل دارای عوارض بسیار است که عفونت و لخته شدن خون در ساق پا و به دنبال آن آمبولی ریه و مغز از جمله آنها است.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود نوروزی با بیان اینکه انجمن مفصل ران هر ساله کنفرانس‌های ماهانه را در انجمن جراحان ارتوپدی ایران به منظور ارتقای علمی، افزایش سطح آموزش و آشنایی با آخرین یافته های موجود در این حیطه برگزار می‌کنند گفت: کنفرانس خرداد ماه انجمن که اولین پنجشنبه هرماه برگزار می شود به گرفتاری‌های مهم مفصل ران اختصاص داشت.

وی افزود: تعویض مجدد مفصل ران (Revision Total Hip) در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

نوروزی با اشاره به اینکه عمل تعویض مجدد مفصل بسیار سنگین است و عوارض بالایی دارد گفت: اما شخصی که کاملاً ناتوان بوده است با این عمل بهبود می‌یابد و به فعالیت عادی خود بر می‌گردد.

وی درباره عمل کاشت مجدد ساقه مغز استخوان نیز توضیح داد: وقتی پزشک به هر دلیلی یک مفصل را عوض کرد ولی مفصل خراب بود، ساقه مفصل شل و خراب می‌شود. در این صورت محل مورد نظر دردناک شده و بیمار دیگر نمی تواند راه برود.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی مفصل ران ایران افزود: این خرابی باعث می‌شود استخوانی که قبلاً در آن مفصل کاشته شده است از بین برود. در اینجا از پیوند استخوان کمک می‌گیریم و بافت مورد نیاز از محل بانک پیوند استخوان بیمارستان امام  خمینی (ره) تامین می شود.

نوروزی با بیان اینکه در این عمل مفصل مصنوعی خراب باید به طور کامل در آورده شود، تمام بافت استخوان‌های مرده تعویض شود و سپس استخوان از دست رفته توسط بافت پیوندی جایگزین و مفصل دیگری کاشته شود گفت: هرعمل جراحی مفصل دارای عوارض بسیار است که عفونت  آمبولی و لخته شدن خون در ساق پا و به دنبال آن آمبولی ریه  و مغز از جمله آنهاست.

وی تأکید کرد که پزشکان جراح این عمل از تجربه کافی حداقل 10 ساله برخوردار باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha